Mange synes den spirituelle utviklingen er vanskelig

Mange synes den spirituelle utviklingen er vanskelig

De føler det er så mye man må gjøre

Man skal være snill og grei og positiv hele tiden

Sånn er det nok ikke, ikke så lenge vi er mennesker

Å skulle sveve på en sky og føle seg opphevet i energiene til enhver tid, er ikke noe enkel sak

Det kan føles uoverkommelig

Det beste, ja ihvertfall har det vært det for meg, er å stresse ned

Jeg tar ting steg for steg og jeg ser at oppgavene jeg skal jobbe med, daler også ned i takt med dette

Det er mange prosesser man skal igjennom

Mange tankemønstre som skal snues

Det skal ikke være så høytflyvende og vanskelig at man ikke greier å ta det inn over seg

Det var en av grunnene til at jeg i vinter hadde en serie innlegg, som jeg kalte hvordan gjøre det enkelt

Det er nettopp det det må være,

Enkelt

Det må være så enkelt at vi ikke får panikk

Vi er nemlig ikke perfekte

Vi klarer ikke gjøre alt riktig hele tiden

Målet må være å ta det steg for steg, å hele tiden kunne klare litt mer

Samtidig må vi tilgi oss selv hvis vi går på trynet også, for det hører med

Vi skal lære både om de lave og de høye frekvenser i energiene

Et av trinnene på veien til et bedre liv for oss selv, er å lære oss om takknemlighet

Det å flytte fokus fra det vi ikke ønsker, til det vi ønsker oss

Vi ønsker oss mer glede i tilværelsen, bedre trivsel og et fredeligere liv de aller fleste av oss

Det vi fokuserer på får vi nemlig mer av

Hver morgen før vi står opp, og hver kveld før vi sovner kan vi unne oss et par minutters tenking

Hvis du også tillater deg å lukke øynene et par minutter i løpet av dagen, så får du kjenne hvor mye bedre opplagt du blir

Men ikke gap over for mye, start med de minuttene du får til

Det skal ikke mer til enn noen minutter hver dag

Det skal være enkelt

Si hvor takknemlig du er for det du har

Ta gjerne med det du ønsker deg selv om det ikke er virkelighet enda

Tankens kraft er veldig sterk

Små gleder og store gleder, små drømmer og store drømmer

Det eneste du behøver å huske er at du må takke for det som om det allerede er der

Jeg er takknemlg for at jeg er frisk og energisk

Jeg er takknemlig for sydenturen jeg skal på i vinter

Jeg er takknemlig for at mine nærmeste har det godt

Jeg er takknemlig for den fine skogsturen jeg har hatt i dag

Dette er kun eksempler

Finn noen gode som du liker å si

Ting du vil gi fokus på

Gjerne noe du ønsker deg, men innbiller deg at du ikke får

Å fokusere på de gode tingene i livet noen minutter hver dag, er gull verdt for kroppen din

Det er enkelt og det er gratis

Vanskeligere trenger vi ikke å gjøre det

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg