Mange har nok kjent på følelsen av å mangle noe

 

Mange har nok kjent på følelsen av å mangle noe

Man har det så godt på alle vis

Mange har jobber de trives med, gode venner og god økonomi

De har liksom alle forutsetninger om at nå skal lykken være stor

Veldig ofte er den ikke det

Mange opplever en søken

En lengsel etter noe mer

Noe de ikke helt kan sette fingeren på hva det er

De er rastløse, de leter, men de finner ikke

Svaret for mange, også for meg, er å finne meg selv, bli glad i meg selv, lytte til min indre stemme

Det høres så banalt ut, som en floskel

Jaja, liksom,i dag snakker alle om mindfulness, yoga, indre ro og meditasjon

Healing og åndeverden og det å finne seg selv

Åh, man kan bli så lei, sier du kanskje

Likevel er det flere og flere som trekkes dit

Folk slutter i godt betalte jobber, forlater karrierer de har studert i årevis for å få, for å jobbe med spiritualitet, coaching og mennesker

Hvorfor

Kan det være at de der finner det de leter etter

 

Jeg tror nok alle som går denne veien, vil skrive under på at det er ikke noen enkel vei

Det kan være komplisert, skremmende, overmannende, følelsesmessig berg og dal bane

Likevel, når man får smaken på det, da kjenner man bare at man er på rett vei

Man blir forsiktig dyttet fremover av en drivkraft man ikke visste at man hadde

Man har perioder man føler man står fast

Man føler seg forlatt og tom, hvor er jeg nå liksom

Tro og tvil går ofte hånd i hånd

Man vet ikke helt hva man skal tro

Noen ganger er man høyt oppe i ren lykksalighet

Uken etter sitter man og er urolig og rastløs og tviler på det hele

Sakte men sikkert opplever man den ene vidunderlige lille store opplevelsen etter den andre

Opplevelser som er umulig å sette ord på, for store nok ord finnes ikke, det er en følelse man ikke klarer å bruke ord for å dekke

Alle ord blir fattige, det er hjertets språk, det er sjelen som synger

Sjelen sitt språk kan forstås uten ord av andre sjeler

Det er magiske øyeblikk når to sjeler møtes i dyp forståelse og kjærlighet, uten ord, man bare vet

 

Man vet inni seg at man må ha mer

Det er ikke noe vei tilbake

Det er dette jeg søker

Det er dette lengselen går på

Jeg vet at jeg er på rett vei

Aldri har jeg vært så lykkelig

Til og med i de forvirrede øyeblikk der en sitter slapp og sliten og ser på fullmånen for man får ikke sove

Selv da vet man

Man vet inni seg at hjertet gleder seg, sjelen gleder seg, vi er på vei

På vei til hva

På vei til indre ro

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg