Må det være så vanskelig? Nei, slett ikke


Lag middag av det du har i kjøleskapet.

Mandag, etter at vi kom igjen fra ferie, ble det enkel, men god middag.

Hjemmelagd mat er oftest superenkelt og raskt å lage.

Jeg hadde en halv pris biff bit i fryseren, som fikk tine.

Så kuttet jeg hvitløk, chili, paprika, rødkål, rødløk, sukkererter og persille.

Jeg surret kjøttet, tok det ut, surret så grønnsakene noen minutter.

Rørte sammen en saus av 2 ss soyasaus, 1 ss søt soyasaus, 1 ss sesamolje, 1 ss østerssaus, 1 ss sukker, salt og pepper.

Blandet det inn sammen med kjøtt og grønnsaker et par minutter.

Serverte med ris.

15~åringen likte det enda han liker egentlig ikke hverken løk, kål eller paprika.

Heldigvis er han voksnere nå og begynner å spise det meste.

Mye snø er det ikke men det kom ca 10 cm i natt.

I dag har jeg vasket litt.

Jeg er stort sett klar til å ha julebord i morgen.

Mangler bare litt julepynt.

Vi kjørte en liten tur til Åndalsnes, måtte ha litt sprudlende og litt sjokolade.

 

Jeg hadde en boks i fryseren med noe lammekraft, som var på tide å bruke opp.

Den har sikkert stått der i tre år.

Jeg hadde også litt elgkraft.

En pk wienerpølser, kr 32,45.

 

2 små løk, 2 gulrot, 1 pastinakk, litt selleri og rødkål, en diger potet.

Er du alene, lag ulike retter av de samme ingrediensene, så får du brukt de opp.

Alt står seg minst en uke, rotgrønnsaker er holdbare i mange uker.

 

 

Kokes til alt er mørt, så har jeg i pølsene.

Har to igjen som jeg kan servere til eggerøre i morgen.

 

Til nystekte brød.

Tutta passer ovnen.

 

 

Mor drømmer om at på nyåret er hun akkurat her bildet viser.

 

 

 

Tror jeg har en plan med disse greinene til bordet i morgen.

Men først spiser vi suppe og flatbrød.

Billig og godt. Kr 60,- kanskje, tilsammen for oss to.

Godt var det ihvertfall.

I dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg