Kildesortering også når det gjelder energier

Kildesortering også når der gjelder energier.

Ja visste dere at det er noe av det vanskeligste når det gjelder det spirituelle.

Vi får bilder og beskjeder hele tiden, men hvor kommer de fra?

I hodet mitt dundrer det ned hele dagen og jeg må lære meg å stenge av.

Det krever også trening

Hva kommer fra underbevisstheten ?

Underbevisstheten vår er vanskelig nok i seg selv.

Alt vi lærer og erfarer og opplever, gjemmer vi på.

Kroppen husker det vi glemmer.

Men alt lagres i underbevisstheten.

Ofte kan jeg spørre, er du sikker på at det ikke er underbevisstheten din som taler?

Nei, jeg har ikke tenkt det, sier du.

Nei, det er nemlig det som er det vanskelige, i det underbevisste lagres det vi ikke bevisst tenker.

Åpner du linken under, finner du artikler  om nettopp dette. Og googler du, finner du mye.

https://forskning.no/biologi-hjernen-menneskekroppen/underbevisstheten-velger-for-deg/976639

 

http://www.kreativtnorge.no/Litteratur/Bok/Praktisk%20Nytenkning/15_bruk_underbevisstheten.htm

Får vi tanker og beskjeder dalende ned, kan dette komme fra inni oss selv.

 

Så har vi det vi suger til oss fra andre.

Plutselig når jeg står på perrongen på Drammen stasjon og tenker, hva hvis jeg kaster meg ned foran toget.

Det er ikke meg å tenke slike drastiske tanker, så mest sannsynlig er det andres tanker jeg leser.

Noen som har stått der før meg, kanskje flere, slik at energien i de tankene forsterkes.

Da blir de enda lettere å lese.

På samme måte kan vi lese energier i områder vi befinner oss.

Vi kan få beskjeder eller se ting som har skjedd, via tanker i hodet.

Det er da viktig å huske at det nødvendigvis ikke er nødt til å være noen som gir oss disse beskjedene.

Det kan være vi som leser situasjoner med klarsyntheten vår.

 

Hjernen liker veldig godt å lure oss.

Den analyserer alt vi erfarer ut fra tidligere opplevelser.

Frykt blant annet kan lede oss ut i mye tankevirksomhet.

Hvor kommer da de beskjedene fra, jo fra oss selv.

 

Så har vi kommunikasjon med de som har gått bort.

De som forlater oss og blir til ånd, beholder personligheten sin.

Jeg husker en seanse jeg var vitne til når jeg var på kurs på Arthur Findlay spiritual college.

Lærer hadde tatt ned en person som hadde gått ut av tiden.

Lærer spurte den personen som budskapet skulle til, om vedkommende hadde planer om å kjøpe seg hus.

Den avdøde sa nemlig, hopp ut i det, kjøp det dyreste og fineste, det vil bli så bra.

Så spurte læreren om vedkommende som var død, brukte å være flink med penger mens han levde.

Nei ble det svart, han ødslet ut alt han hadde og brukte over evne så det gikk helt over styr.

Da lo læreren litt og sa at husk det er ikke alle budskap vi skal følge.

Vi må beholde bakkekontakten og forstå at det er ikke alle som vet best, selv om de er blitt ånd.

En annen ting som er viktig, er at vi har fri vilje og skal aldri slavisk følge det andre mennesker sier, hverken levende eller døde.

Når man jobber som medium, er dette en svært viktig leveregel.

Trå varsomt, veldig varsomt, med dine ord.

Hvis du ikke kjenner personen du har foran deg, vet du ikke hva denne er klar for.

Jeg vet det er noen medium som sier, vil du vite alt.

Er det noen som da svarer nei?

Selvfølgelig svarer de ja, og det som da skjer er at du samtidig har gitt ditt samtykke så du kan ikke klage inn dette mediumet senere for å ha tråkket over dine grenser eller røpet ting du helst ikke ville hatt frem i lyset.

Særlig i land som USA er dette viktig, da det lett blir rettssaker, men også her i Norge er healere blitt uthengt i aviser, på grunn av ting de har sagt som de ikke burde si.

For de som har gått bort, de har ikke lenger tidsperspektiv på samme måte som vi og kanskje er du ikke mentalt klar for at en bestefar i mange menneskers nærvær, ber deg tilgi de traumer han har påført deg.

Man kan nesten si at de vil pople og prate med deg slik de gjorde mens de var på jorden og det var vel ikke alt de sa, du da gjorde heller.

Selv om de nå kan se alt med et større overblikk, vil de likevel være den samme.

Var vedkommende pratsom og øset ut gode råd, vil gjerne dette fortsette, men en som var stille av seg, vil være mer rolig.

Likevel vil de i min tro, legge ondskap og frykt bak seg, da dette er erfaringer de skal gjøre seg på jorden.

De kan også fortelle deg om ting de har gjort for at du skal gjenkjenne dem, men de vil aldri påføre deg noe vondt.

Det er også en av mine kampsaker at du trenger ikke frykte åndeverden.

Energier kan være tunge og situasjoner du leser kan være vonde men de er ikke farlige.

Jeg har ingen tro vi sorteres i gode og onde mennesker etter at vi går her fra.

Jeg har selv opplevd å bli overrumplet av min mor som kom igjennom.

Jeg var slett ikke klar for det og følte hun forstyrret meg i min alenetid der jeg ville bare konsentrere meg om meg selv og ikke grine tusen tårer og få to dager ødelagt på kurset.

Jeg vet mange ikke er enig med meg, men dette er en av de tingene hvor jeg er streng.

Nei, alt skal ikke sies og om det skal sies, vei situasjon og ord veldig nøye.

 

Så har vi det som kommer fra åndeverden, guider og engler og lysvesen.

For de som tror på det.

Å ta ned beskjeder fra åndeverden er noe helt annet enn å ta ned fra de avdøde.

I spiritualitetskirkene har de ofte noen minutter der en tar ned ord fra åndeverden.

Er du åpen vil disse energiene kjennes helt annerledes ut enn når det er en avdød du har kontakt med.

Beskjeder fra åndeverden vil derfor skille seg mye fra de vi har nær og kjær som er rundt oss.

De vil hjelpe oss med å legge ting til rette for oss men samtidig respekterer de at vi har fri vilje.

Vi må derfor selv aktivt samarbeide med dem.

 

 

Når det gjelder disse temaene er det jo ulikt hva folk tror på.

For meg er det viktig å følge min overbevisning.

Jeg tror på de gode budskapene.

Jeg tror at fra åndeverden rommer  kun kjærlighet.

Demoner, djevler, klebeånder, er bare begreper for meg,  for tunge energier på jorden og i atmosfæren rundt jorden.

Alle må få ha sin tro og det respekterer jeg, men i det jeg skal stå for, i det jeg leverer av ord og healing, er det det gode som rår.

 

Det krever mye trening å skille mellom kilder

Det er derfor jeg aldri oppgir kilder når jeg kanaliserer ned Lillasjelord.

Dette gjør jeg ikke fordi jeg vet ikke.

Det er så mange kanaliseringer ute på nett som har påståtte kilder.

Ikke alle er autentiske for hjernen kan lure oss trill rundt.

Det man lærer når man øver, er å kjenne på energiene hva som er ekte og ikke.

Dette øvde vi mye på i kurset om transetale og kommunikasjon.

Vi kan prate og prate uten å ha åndekontakt, men vi tror ordene blir gitt oss når vi egentlig henter dem fra vår egen sjel.

Når derimot åndeverden taler gjennom oss, ja da kjenner vi det veldig sterkt fysisk.

 

Konklusjonen er derfor at vær varsom.

Ikke vær påståelig hvor du har dine beskjeder fra.

Hjernen kan overbevise deg om mye som ikke har rot i virkeligheten.

Underbevissheten lurer deg.

Det krever kunnskap om hvordan alt henger sammen.

Kunnskap sammen med en god porsjon ydmykhet og vilje til å utforske og forstå.

En smule skepsis er også fint å ha i baklommen.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg