Kaos ja, men jeg har greid håret

Jeg kan ikke påberope meg å være verdens ryddigste.

Her i bokhula mi, er det ikke akkurat striglet.

Ikke rart de som skulle lese meg når jeg var på kurs nå, begynte med at de så masse bøker rundt meg.

Gjør oppmerksom på at det er leseeksemplarer. Plikter å si det.


Lesestabel oktober 2022. Tema Høstens nyheter

Jeg lagde meg en flott oktoberstabel.

Men hva skjer?

Jo, noe jeg ikke tenkte på, nemlig at det dukker opp den ene juleboken etter den andre.

Frekt og freidig legger de seg på bordet foran meg.

De gidder ikke løfte blikket og se stabelen foran meg en gang.

De bare vrikker og vrir seg og finner plass på et allerede overfylt bord.

Stakkars Dronningland, som jeg egentlig skulle lese, blir skubbet så langt til siden, at den nesten faller utenfor.

Kniven i ilden, derimot er ingen julebok.

Den har vært med meg til England, for jeg fikk den uinnbundet, heldig for den, for nå er den lest.

Den kommer jeg til å anbefale varmt i omtalen, digget den.

Men julebøkene får gå foran, for skriver man omtaler, vil man jo inspirere til lesing av aktuelle bøker.

Å omtale julebøker i januar, er ikke det samme.

Dessuten føles det nesten som julaften.

Nye bøker er som å åpne gaver du ikke aner hva de inneholder.

 

Igjen er det hjemmefrokost.

I England var det ikke det jeg vil kalle brødskiver.

Lys eller mørk toast, egg, bacon, bønner, potet.

Jeg liker best salt mat, ikke for mye søtt eller kornblandinger eller grøt.

Nå har jeg dynget på slik jeg liker det.

Hjemmebakt brød, hummersticks, rogn, seilaks, fermentert tomat, pesto(trodde jeg hadde skinke, men det hadde jeg ikke, så jeg la på seilaks og aner ikke om det passer, mango, salat, persille, majones. Te med ingefær, sitronmelisse, kanel, gurkemeie, damenes urter( http://Www.danas.no )og melk.

Det er mange næringsstoffer på en gang det.

Det er best jeg er sunn nå, før jeg igjen skal ut og farte.

 

 

I dag skal jeg ikke gjøre stort.

Kanskje sjekke inn på Celebrity Silhouette og skrive ut billetter.

Bestille parkering på Dalen må jeg huske, men det er vel ikke så stor pågang i november.

Jeg har ikke lov å se tv, sier sjefen.

Det suger nemlig lesetid.

Havner jeg foran TV-en, ja da blir jeg sittende der og det går ikke.

Vaskemaskinen er satt på, pus har vært ute og kommet inn igjen, kaldt sier hun.

Jeg har greid håret.

Det får være nok.

I dag

4 kommentarer
    1. I himmelens navn,sitter du på ræva og leser fra morgen til kveld.skaff deg et liv.dette er jo latterlig og det vet du selv.ja vi har vondt,ja livet stinker,ja vi er utbrente.ja,vi eller ja jeg er er erererer
      Realist..engler er i himmelen..yt og nyt.

      1. Ja sitter mye på rævva og leser og har et nydelig liv. Jeg kom igjen fra London lørdag og drar til Karibien om 2 uker og bøkene er med 🤪Vanskelig å skrive bokomtale hvis en ikke leser. Kanskje det er latterlig for deg, men ikke for meg 🤪

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg