Kan plantene snakke til deg i søvne

 

Kan plantene snakke til deg i søvne?

Ja det lurer jeg virkelig på.

Myriam Bjerkli, forfatter og forlagssjef i Forlagshuset i Vestfold, hun er så glad i planter.

Hun har flere hundre og vi får se bilder av hvor fine de er.

Jeg har 10 tror jeg.

Når hun la ut bilder her om dagen, måtte jeg sjekke hvordan det stod til hos meg.

 

Da var det ei som ropte så høyt hun kunne.

Jeg kan nemlig ikke ha noe annet enn planter som greier å rope når de må ha vann.

Til og med orkideer tar jeg livet av.

Det er vel ikke den beste reklamen for en healer.

Men jeg er en ærlig sjel.

Jeg klarer ikke å passe på blomstene mine.

Derfor sier jeg hvis noen ønsker å gi meg noe, sjokolade er nok det beste.

Spar livet til de stakkars plantene.

 

Men denne kommer seg igjen serru.

Litt vann og noen timer så er den glad igjen.

Jeg har sikkert hatt den i 15 år og skiftet jord sikkert 3 ganger.

Uff til våren må jeg gi de alle ny jord.

Så de fleste greier seg ganske fint.

Som meg, er de ganske utholdende om det kan være litt tøffe hverdager til tider.

Men nå skjønner dere, skal dere høre.

 

Jeg drømmer veldig mye.

Av og til er nettene travlere enn dagene, for da er jeg jo rolig.

I går natt så jeg plutselig et bilde i drømme av denne planta.

Den så akkurat slik ut som på bildet her.

Er ikke det merkelig eller?

Det var ikke noe annet i drømmen enn et bilde av denne stakkars sukkulenten som nesten har tørket ut.

Til og med jeg tok hintet da.

Det er da jeg funderer på om de virkelig snakker til meg.

I dag

2 kommentarer
    1. Hehe, jeg tror kanskje det heller var samvittigheten din som forfølgte deg inn i drømmene? Men det fine med mange blomster er jo at de sutrer ganske tydelig – om enn lydløst – når de mistrives eller er tørste. Og så skal det ofte ikke mer enn en skvett vann til før de er struttende lykkelig igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg