Jeg var frekk og det straffet seg

 

 

I går hadde vi det kjempegøy.

Gjengen var samlet til mat og pakkeleik.

Og jeg ble både hentet og kjørt hjem, snakk om luksus.

Var hjemme før midnatt, det er deilig å komme hjem, før en er helt kake.

5 pakker hver skulle vi ha med.

Meksikansk gryte, En mango cocktail ,Bakepakke kjeks, dusker til kofferten, En bok og 2 kvikklunsj, Smågodt, Et glass med lokk, Chilinøtter, Hurtiglim

og Håndsåpe. Det skal være under kr 30,- Men ofte har vi noe liggende, slik som jeg har bøker.

 

Først fikk vi deilig hjemmelagd lasagne.

 

Og så begynte showet.

Det skal jo være gøy så vi “sloss” om gavene.

Jeg var først til å få to like på terningene og med det, sikret jeg meg den gaven min venninne sa hun hadde lyst på.

Vi lo godt når det gikk opp for meg at jeg hadde tatt en av mine egne og visste derfor at det var ei pk superlim.

Slik er det når man skal være frekk.

Ja for først får vi ta pakker hver gang vi får to like, men vi får ikke åpne dem, før alle er utdelt.

Vi pakket så opp en etter en.

Jeg hadde vært heldig og fått mest pakker av alle.

Pannebåndene ble konstant stjålet, det ville vi alle ha.

Smågodt og chilimarmelade og påskeegg ble også stjålet hele tiden.

Gubben hadde også fått mange, blant annet hjemmelagd chilimarmelade og påskeegg med sjokolade.

Så begynte jo stjelingen og jeg fikk straff fordi jeg hadde vært så frekk i starten.

To ting satt jeg igjen med. Men heldigvis ting jeg hadde bruk for. Skje til å strø salt ute og topp til sprudlende vin.

Gubben hadde også ting jeg likte.salt og pepper og pommesfrites krydder. Og en kvesser til å lage grønnsakspiraler. Den blir gøy å prøve. Og en cognac til han selv.

Men sukk, de vennene mine stakk av med det meste.

Men det var vel til pass for meg som startet med å være frekk 😂😂

 

Etter mye latter og mye energi, dalte vi ned til kaffe og nyyyydelig kake. Havregrynsbunn med krem og karamellsaus.

Føler meg rik som har mange gode venner.

Snart skal dere få være med når vi drar til Gran Canaria.

 

I dag var nesten hele gjengen på Woldstadfjøset på søndagsbuffet.

Mye god mat.

Enkelte gikk på ski dit.

Neida, ikke jeg.

Gubben kjørte bare skiene deres hjem.

Og siden de bor oppe i bygda her, fikk vi litt utsikt.

 

Det er vakkert i Isfjorden.

Ikke verst å ha slik utsikt fra balkongen.

Men vi dro ned i bygda igjen.

Vi bor jo ved sjøen.

Slett ikke verst det heller.

Når vi var på cruise nå nettopp stønnet jo turistene over hvor vakkert det var med fjell og fjorder.

Mens vi satt der rolig og tenkte, jo da, fint her, men……

Vi er nok litt bortskjemt ja.

I dag

11 kommentarer

Siste innlegg