Jeg tok i ettermiddag en beslutning.

Jeg tok i ettermiddag en beslutning.

Denne uken skal jeg ha to fredager.

Fredag er noe godt å spise foran tv, med snacks og sjokolade.

Det kan hende hvis jeg føler for det, at jeg gjentar det i morgen, slik at det blir to.

 

Jeg har vært hos psykomotorisk fysioterapeut i dag.

Jeg lovte å kjenne etter når jeg må mobilisere for å klare å gjøre noe.

Og jeg lovde å øve på å prøve å bare “være”, uten å vente på noe.

Jeg venter jo hele tiden på neste morsomme aktivitet eller reise.

Hun lot meg også kjenne på det stresset jeg hadde i kroppen i går.

Stressdag, men kos også

Hvordan kjennes det ut, akseptere at det er der, istedetfor å prøve å bekjempe det.

Det blir som å be en unge som trassig sitter på gulvet og skriker, om å ta seg sammen, sa hun.

Det hjelper veldig lite.

Aksepter og slipp taket.

 

Vel, jeg har sluppet taket og i helga skal jeg prøve å la være å sitte og vente på turen jeg skal på mandag.

For riktig å komme i gang, bestemte jeg meg derfor for å ta en ekstra fredag.

Jeg er vanligvis nøye på å skille mellom hverdag og helg.

 

 

 

Det var ferske krabbeskjell på Rema i dag.

Jeg har lagd chili/hvitløksmajones.

Jeg er blitt helt avhengig av det på hummersticksen jeg er glad i å spise til frokost.

Det måtte jeg ha til krabben, pluss litt fermentert rødløk og paprika, troppet med mango.

 

 

Jeg har funnet frem snacks og dip og sjokolade.

 

 

Jeg har lest ut Tonedød, digget den, omtale kommer og tenkte å lese Tove Alsterdal, på senga.

Egentlig tilhører den stabelen i august og jeg blir ikke ferdig i kveld, men den passer også inn i stabelen for september, bøker som har ventet.

Lesestabel august 23, Bøker i serier

Lesestabel september 23, Romaner som har ventet

 

 

Men jeg har ikke før gått inn, før jeg hører mjauingen.

Tutta liker ikke at vi går inn.

Da mjauer hun for å få oss ut.

Det blir ikke før i morgen.

Hvis jeg kjenner jeg har lyst og energi, skal jeg gå tur i skogen i morgen.

Hvis ikke, skal jeg sitte på balkongen og lese.

 

 

Men nå skal jeg se tv.

MasterChef England har begynt på igjen, og jeg er ikke ferdig med første episode en gang.

Jeg har vært for sliten til å se tv og jeg syntes jeg har måtte lese bøkene mine, da jeg har sluntret litt unna.

 

Og så har jeg et prosjekt jeg skal bli ferdig med her, dress til Ella.

Så i kveld og sikkert i morgen kveld, ja kanskje til og med lørdag kveld, nei, da er det mulig jeg får besøk, skal jeg kose meg foran tv.

Det kjennes fabelaktig ut å få to fredager

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg