Jeg tenker igjen, hva hvis jeg ikke greide

Brått ble verden endret.

Friheten vår ble inndratt på ubestemt tid.

Hverdagen min er ikke mye endret.

Jeg er vant til å være alene.

Jeg har mange av dagene for meg selv.

Jeg trenger mye hvile, derfor er jeg også rolig.

 

Jeg har lært meg at uten å tenke positivt, ødelegger jeg livet mitt.

Det vidunderlige livet jeg har.

Jeg gremmes når jeg ser at noen sier positiv tenking er farlig.

Jeg tenker at det er helt tullete å si noe sånt.

De kan si at det er farlig for kroppen hvis en fortrenger det som vondt er.

Det er jeg med på, men uten positiv tenking, ville jeg gjort livet mitt trist.

 

Jeg er takknemlig for at jeg har helse til å reise.

Reisene er lyspunkter i løpet av året som er belønninger.

Jeg føler meg privilegert som kan få nydelige opplevelser utenfor hjemmet.

Suge til meg av andre språk og kulturer før jeg siger ned i godstolen og må hvile igjen.

 

Jeg skulle egentlig dra til England i mai.

Kun et mirakel kan få meg dit slik situasjonen er nå.

Hva hvis jeg ikke hadde evnen til positiv tenking.

Hvordan ville dagene vært her, når den største spenningen er når posten kommer.

Stort sett sitter jeg her alene halve uken.

Akkurat nå er det også lite besøk.

 

Hva hvis jeg ikke hadde evnen til å se alle godene jeg har.

Evnen til å nyte dagene.

Skulle jeg synes synd i meg selv, jeg som har det så godt.

Ja, uten positiv tenking, ville jeg nok det.

Da ville fokuset mitt vært alt jeg mangler, fremfor hva jeg faktisk har.

Jeg tok med pleddet for å sitte litt ute på balkongen.

Det var kaldt og når snøfloksene begynte å dale ned rundt meg, da krøp jeg inn igjen.

Du verden hvor negativt jeg kunne tenkt.

Hvis jeg ville.

Jeg kunne klart å psyket meg ned i motløshet før jeg satte beina på gulvet i det jeg stod opp i dag.

 

Det har jeg ikke lov til.

Jeg er så privilegert på alle vis.

Jeg har et godt liv.

Ja jeg kom meg ikke på tur i mai.

Men forhåpentlig vis kommer det nye turer.

Jeg er heldig, veldig heldig.

Det kommer ikke på tale å droppe positiv tenking.

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan tenke den tanken en gang.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Hvem i alle verden sier at vi skal droppe positive tanker. Man glemmer ikke alt det vonde som skjer selv om man tenker gode tanker. Uten postivitet hadde vi ikke hatt det mye trivelig i disse dager. Det hørtes fint ut å sitte der ute og se snøen dale ned. Våren er på vei den, og vi følger med videre i årstid etter årstid. Klart vi må forsake mye om dagen, men vi får “klatre” videre i vårt nett! Klem fra meg og takk! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg