Jeg takker deg for at du hjelper meg

 

 

 

 

Nå har jeg satt ned foran tv-en.

Tenkte å sløve litt her en liten stund.

Bak meg, bilde av min mor og min far og jeg ca 10 år.

 

Har ikke spist frokost enda.

Jeg vet ikke helt hva jeg roter med,  for tiden forsvinner.

I dag vil jeg gjerne få sagt at tusen takk til alle som stikker innom meg, her på bloggen.

Det har mye større betydning enn hva dere kanskje tror.

Når jeg har lesere, må jeg jo blogge og når jeg skal blogge, må jeg finne på noe å skrive om.

Det gjør at jeg må finne på ting, både små og store aktiviteter.

Akkurat det er utrolig viktig, for at jeg skal ha gode dager.

 

Jeg meldte meg nettopp på omvisning på Romsdalsgondolen og avduking av den moskusen som ruslet rundt her i fjor.

Ja, nå er det utstoppet.

Da blir det full rapport, neste lørdag.

Jeg har mange planer utover året og det gjør at jeg jubler inni meg over hvor heldig jeg er.

 

 

Været har ikke vært noe å skryte av denne uken.

Jo, det var jo så fint her en kveld.

Jeg var ute barfot og tok inn klær, de hadde tørket på få timer, 12 grader.

Dagen etter våknet jeg til dette.

 

 

 

Snakk om flo. Her er det ikke mye plass for fugler akkurat nå.

 

Ikke har jeg spennende matretter å vise frem heller.

Jeg har spist rester hver eneste dag, boks etter boks.

I dag blir det litt lammekjøtt, potet og grønnsaker, som en lapskaus.

En dag lagde jeg en luksusostepølse i brød.

Jeg stekte pølsen først 5 min i airfryer.

Jeg har pølsebrød i fryseren som jeg vil bruke opp og pakken med ostepølse var jo halv pris, utgått på dato.

Det er slik jeg lever her i huset. Mat skal spises opp.

I pølsebrødet la jeg ost, chilimarmelade, ketchup, tomater, paprika, rødløk.

Så la jeg den stekte pølsa på toppen og ost oppå den.

Jeg stakk et grillspyd gjennom så osten ikke skulle flagre av i airfryeren.

Dette ble riktig så godt det.

 

 

Til frokost i går, og kveldsmat, delte den i to, lagde jeg omelett.

To egg røres sammen, legg på det du ønsker, jeg hadde tomat, noen pølsebiter(pakken må brukes opp), paprika, ost.

Airfryer 5 min, var for lite, så tok 5 min til.

 

 

 

 

 

I dag skal jeg studere kokebøker for å få inspirasjon til middag lørdag og søndag, eller kanskje bare lørdag, for tror jeg vil ha noe kjøtt søndag, hval eller okse eller vilt. Har i fryseren.

Kokebøker er både kjøpt selv og leseeksemplarer.

 

Det blir også bøker i dag.

Leseeksemplarer.

Ei Verd uten hester skal jeg lese ferdig.

Gudfaren skal jeg skrive omtale av, leste den ut i går.

Jeg leser også Når hjernen blir et helvete.

Jeg leser ofte flere bøker samtidig, eller ikke samtidig da, har ikke dobbeltsyn, men en på dag og en på kveld.

Ei verd uten hester har vært kveldsbok noen kvelder nå.

Dorthea Bjørk ligger klar, for den begynner jeg på senere.

Jeg plukker alltid frem en ny, litt før jeg skal begynne på den.

Det skaper glede og forventning.

Men først blir det frokost og litt tv og strikking.

Det er fredag og i kveld blir det litt godteri og snacks og tv igjen.

Jeg liker godt å se the Voice.

Dessuten har jeg funnet frem et par filmer jeg har lyst å se.

Den ene ble jeg tipset om i MasterChef England.

Det var en som sa at den hadde inspirert han.

Sånn

Da er dagen planlagt og kommer til å bli bra

Helt supert

I dag

8 kommentarer
    1. Godt å høre at det er flere som lurer på hvor tida blir av, føler ofte at dagene bare forsvinner i full fart , men tenker at så lenge hver dag har vært fin, så skal jeg være fornøyd 😀
      Ha riktig fine dager med strikk, bøker og kos, det er bra for helsa 🌺

    2. ja været har vært merkelig siste uken ,samme her som hos dere:=)nydelig strikk og maten er det ikke noe å si på ,boken om bønner og linser kunne jeg også tenkt meg ,det skal være sundt å spise det men jeg har få oppskrifter i hus :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg