Jeg slo meg med jeg

Dagene fyker avsted.

Gubben er travel, jeg gjør ikke stort.

I dag skulle han møte ekskollegaer på kafé og jeg slo meg med.

 

Det er så fint i dag at vi kunne sitte ute.

Etterpå kidnappet vi denne karen.

Han har lovt å hjelpe oss med å rydde et av soverommene i kjelleren.

Det er litt kjedelig at kjerringa ikke bidrar så mye her i huset, men slik er det bare.

Hun gjør så godt hun kan.

Det var stille på fjorden.

 

 

Kjerringa dro med seg bøkene ut på balkongen.

 

 

Der har vært litt lite lesing her nå.

Konsentrasjonen har vært litt så som så og noen av bøkene jeg hadde planlagt å lese denne måneden, er litt tunge, med mange navn og hendelser.

Jeg la disse på fanget, lukket øynene, blandet de og trekte ut en.

Det ble denne, men kun 38 sider.

Interessant nok, men når jeg må lese om igjen og om igjen på grunn av manglende  konsentrasjon, nei da går det ikke
Stoffskiftet er litt lavt for tiden, da svikter der kognitive litt.

I tillegg til at jerninnholdet i blodet er på vei opp.

Det merker jeg ved at jeg kan sove tre ganger hver dag.

Derfor vant Carmen Korn, med den siste boken i trilogien.

Her er det også mange navn, men merkelig nok kommer jeg raskt sånn noenlunde inn i handlingen igjen.

Jeg husker ikke alt som skjedde i de to første,  men får påminnelser i teksten.

Og jeg liker å lese disse bøkene. Gode romaner.

Jeg kjøpte en bok i dag.

Jeg hadde jo planlagt bøker i serie som tema i august, før jeg bestilte cruise.

Og det er mest krim i seriene.

Jeg ønsket meg derfor en seriebok, uinnbundet og jeg fant denne, Soroya Lane, Den italienske datteren.

Etter Lucinda Rileys suksess,  er det jo mange som prøver seg på slike søstreserier.

Håper den ikke er altfor lett og romantisk, men perfekt feriebok.

 

Hun her dristet seg ut fra badet.

Hun er ganske så pinglete, så hun går litt i ring før hun finner ut hvordan hun på lettest mulig måte, kan komme på fanget.

 

Og hun liker ikke dette ullpleddet, for det er så mykt at hun føler at hun har ikke kontroll.

Det elektriske er bedre,  for det er tykkere og stivere, men når hun ligger på fanget, må jeg skru det av,  for det skal ikke ligge noe tungt oppå det.

Og foreløpig er det varmt nok uten.

Men ofte er det redningen for å få sittet ute.

I går kveld satte jeg på Tom Cruise til gubben og så satt jeg selv på rommet mitt i stillhet.

Jeg var litt redd det ble skummelt for han å se spenningsfilm alene, men jeg tror ikke han hadde mareritt i natt.

Slik sitter jeg, boka i hånda, iPad  på fanget.

Leser og kommuniserer med venner.

Koselig det.

Nå skal jeg lage en enkel middag til oss tre.

Løvsteik, pommes frites og salat..

Jordbær og is til dessert.

Det blir godt.

Slik skaper vi denne dagen god.

I dag

 

2 kommentarer
    1. ikke kjekt når helsa er på et sånt nivå att en ikke får gjort stort ,håper du får noen dager der du er i bedre form og orker mer snart,selv er jeg trøtt etter å ha vært vertinne til 9 i dag 4 voksne 2 tenåringer og 3 småttiser + en hund og mannen selvsagt ,merker jeg vil sovne her i stolen så lyt finne senga

      1. Det har vært sånn i årevis så jeg er vant til det. Og jeg har det godt, må bare passe på å hvile nok. Jeg greier jo mye, mange fine reiser og opplevelser. Så det er ikke synd i meg. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg