Jeg og Erna på tur

Rampestreken

Det var kanskje å dra det litt langt at jeg og Erna var på tur sammen.

Erna hadde nok dratt på tur om jeg ikke var med.

Men nå slumpet det slik til at vi var i gondolen samtidig.

Jeg så ikke at hun kom, men visste hun skulle dit i dag.

Og i det gondolen starter hører jeg en kjent stemme fortelle om området her.

Jeg er litt reisesyk for tiden.

Jeg skal jo på så mye spennende de neste månedene.

Jeg og ei venninne skulle spise lunsj på Eggen i dag, men så meldte hun avbud.

Jeg tenkte ok, jeg trenger å roe meg litt hjemme.

Men så kommer gubben og har lyst på gondoltur og da dro vi avsted.

 

 

Jeg snakket med ei som ville opp dit og få med solnedgangen.

Det må jeg også få til.

Og nå utover høsten når fjellene blir så vakre.

Ja, jeg blir faktisk ikke lei.

 

De tre fjellene til høyre, er fra nederst, Dronninga, Kongen og Bispen.

Vi ser Trollstigveien der fremme, som går halvveis opp i Bispen.

Fra Bispen flyr de med vingsuit. Da kan man se de komme flyvende forbi øverst oppe i svingene.

Romsdalshorn.

Fjellet du bestandig ser i bakgrunnen når Kompani Lauritzen sender fra Setnesmoen.

Trolltindene.

 

Å komme seg opp dit en tur, når det er slikt vær, det er bare vidunderlig.

Fargene og utsikten er medisin for sjelen.

Det var varmt oppe på fjellet.

Nede hos meg er det en kald vind.

Det var kun 7 grader i dag tidlig.

Men du verden hvor deilig det er å kunne sitte ute.

I dag

 

 

Kjekt å se deg, sa jeg til Erna. Kjekt å være her også, svarte hun tilbake.

 


#romsdalseggen #eggenrestaurant #romsdalsgondolen

2 kommentarer
    1. Så gøy! Også deilig med så fint vær da, veldig fine bilder av vakkert landskap, heldige dere som bor der 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg