Jeg må skjerpe meg

Jeg kan være utrolig flink til å vite hva andre bør gjøre.

Tro bare ikke at jeg selv er dritflink til alt.

Det er jeg slett ikke.

Jeg roter med tankene mine jeg også, slik de fleste av oss gjør.

 

Jeg er hjemme alene igjen.

Da er det på tide å innføre frokostene mine igjen.

Vanligvis en skive, i dag ble det to.

Jeg prøver å få i meg så mye som er bra for meg.

Det har vært lite fermentert i påska, så nå blir det innført på nytt.

Fermentert løk, paprika og tomater synes jeg er kjempegodt.

Rødbetene er litt harde, men ok på smak.

I tillegg er persillen på plass.

Kjøleskapet er fullt av middagsrester.

I dag blir det kalkun og waldorf.

 

Jeg har hatt det gyselig travelt med å pakke bort påskepynt.

Men nå er det gjort.

Der får de ligge til neste påske.

 

 

Ann-Helen Læstadius, Stjålet, skal leses ut så jeg får begynne på Amanda Prowse, Drømmen om deg. Leseeksemplarer Aschehoug.

Jeg har nå annet jeg må ta tak i denne uken.

Det er tankene mine.

Nå har jeg vært så rolig hele vinteren at jeg er blitt enda mer tiltaksløs.

Jeg venter på sjåfør uansett hva jeg skal.

Det er egentlig bare tull, for jeg er ikke så dårlig, jeg blir bare kvisam.

Jeg skal derfor denne uken, utfordre meg selv litt.

Jeg kan ikke bare sitte her hele uken.

Det har jeg bestemt akkurat nå.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Så fint. Dette blir spennende. Ja, jeg har også ryddet vekk påskepynten. Her var det en del utblåste egg og litt fjær og kyllinger. Ikke mye, men bort måtte det igjen. Ønsker deg lykke til med din plan framover. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg