Jeg kan lese dine tanker

 

 

Jeg kan lese dine tanker

Ja, jeg tror visst jeg kan det

Jeg tror jo at alle tenker likedan som meg

Jeg blir stadig like overasket når jeg finner ut at de ikke gjør det

Når jeg hører at 15 personer ikke er enig med meg, ja da går det liksom opp et lys

Det har ikke noe med om at noe er riktig eller noe er feil

Vi har rett og slett ulik oppfatning om ting

Han stakkars mannen som har holdt ut med meg i 43 år, han har prøvd å forklare meg dette flere ganger

Du skjønner det er ikke alle som tenker som deg Mariann

Ja, jeg hører du sier det, men hvordan kan det gå an

Ja, jeg vet jo at folk er forskjellig

Vi tar jo ulike valg og har ulike synspunkter om ting

Men hvordan kan de ikke tenke slik som jeg

Jeg har jo rett, det er jo min måte å se det på som er riktig

Skjønner ikke alle det

Av og til går det liksom opp for en da, at det er ikke alle som tenker som en selv

Vi sitter der på gjerdet og forventer hva andre skal gjøre

Hvis de ikke gjør som vi forventer, ja da blir vi fornærmet eller sur eller sint

Helledussan, det burde de da forstå at de skulle ha gjort, eller sagt

Det er da vel innlysende

Ja,, er det så innlysende

Hvis vi nå ikke tenker likt, ja da har de kanskje ikke den tanken i hodet sitt

Kanskje jeg ikke kan lese dine tanker fordi du har andre tanker enn meg

Er vi riktig heldg, kanskje vi treffer noen som er enig med oss

Da kan vi nikke bekreftende, ja ,det må være innlysende, det må de da skjønne

Ja, er vi to sammen, eller tre eller fire, ja da er vi ihvertfall sikker  på at alle tenker som oss

Kanskje vi til og med finner flere å rotte oss sammen med så vi blir store og mektige

Nå er vi så mange at nå må ihvertfall alle tenke som oss

Beklager å måtte skuffe deg, men det er faktisk ikke sånn

Det kan være en stor gruppe mennesker med kun noen få som står utenfor, det er ikke sikkert vi skal følge strømmen

Vi bør ihvertfall vurdere den ene stemmen som står utenfor og roper

Er det vi som er på ville veier

Skal vi følge strømmen eller føles det riktigst inni deg å følge de få

Kunsten er kanskje å prøve å se det fra andre synsvinkler

Er det andre måter å se ting på

Er det andre tanker ute der

Greier vi åpent og ærlig å se ting   fra andres perspektiv

Eller blir vi bare sur og føler oss ikke forstått

Enten det nå er på jobbben, skolen, blant venner,  i foreninger eller andre grupperinger

Vi er ulike mennesker i ulike settinger

Vi forventer at alle tenker som oss

Ja, gjør vi ikke det

Hadde ikke alt ordnet seg hvis alle var som oss selv

Selvfølgelig sier vi

Det sier også den som mener det motsatte av deg

Greier du å se ting med andres øyne

Greier du å se at du ikke kan lese tankene mine

Jeg kan ikke lese dine tanker

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg