Jeg hører det hvisker inni meg

 

Jeg hører det hvisker inni meg

Du har sagt ja

Da vet du at det er en tid for alt

Er man i læring og utvikling går det i semestre

På livets universitet som på alle andre undervisningssteder

Du trodde nok tiden i stillstans var over

Det er fordi du trodde det hadde vært stillstans

Selv om verden ligger i dvale fortsetter læringen

 

Du vil fremover fremover

Du vil ha mer og mer

Hva hvis jeg sier deg at det er ikke veien å gå

Du vet det også, egentlig for hjertet har sagt det til deg

Det sier du skal ikke være så opptatt av å veie alt i antall oppgaver eller kroner

Du skal lytte og du skal følge tegnene

Oppgavene blir gitt deg

Du vet det så godt men så vil du så mye

Noe som i og for seg er bra

Engasjement og vilje er fine egenskaper

 

Men len deg tilbake

Det er igjen tid for å trekke deg litt tilbake

Ikke hele tiden gå på tå hev

Ikke hele tiden kommunisere men være i deg selv

Du kjenner at for mye kontakt stresser deg så ro litt ned en periode og se hva som skjer

Ikke la deg engasjere så mye i det som er så inderlig uvesentlig

Det er ikke derfor du er her

Du vet at du har andre oppgaver

Du merker at mye skjer med deg selv i denne tiden det har vært rolig rundt deg.

Så jeg sier igjen at du må ha tillit

Det har ingen hensikt å stresse avgårde

Ikke la deg trekkes langt ut på viddene så du mister perspektiv på hva som er viktig

Senk skuldrene dine, alt blir bra

Det var våre ord til deg

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg