Jeg gleder meg til å møte verden igjen

Jeg gleder meg enormt til jeg kan reise igjen.

Jeg fikk ikke reist noe særlig de første 40 årene mine, så nå når jeg har muligheten og fortsatt helse til det, vil jeg gripe mulighetene.

Jeg tenker ekstra mye på det nå når det er reisestopp.

Hvor avhengig verden er av at vi beveger oss.

Jeg sender gode tanker til alle de som fortviles rundt om i verden akkurat nå.

Ikke bare er de redde for virus men de har ikke penger til mat å sette på bordet.

 

 

Det er helt klart at miljø er viktig.

Vi må jobbe for at alt er mest mulig bærekraftig.

Men samtidig kan vi ikke legge verden død.

Det er ikke vits med en ren klode der kun de rikeste kan bo.

Derfor må vi ha jobber og vi må ha utvikling.

Dessuten forskes det nå på om hva som skjer hvis luften blir for ren.

Vil da solen bli for sterk for oss?

 

 

Det kommer til å bli mye forskning etter denne pandemien.

Kanskje trenger vi den på mange fronter.

At vi må ha den for å finne indre ro, synes jeg er bare tull.

Det er bare oss i de rikeste landene som kan tillate oss å si sånne ting.

Jeg tror ikke de tenker på det de som mister livsgrunnlaget sitt over hele verden.

Når du ikke har mat å gi ungene dine, når du ikke klarer å betale for hus og utgifter, er det ikkerom for tanker om indre ro.

 

 

Men vi kan få annen utvikling, innen helse, utstyrsmessig, utdanning, IT, logistikk, samarbeid, kommunikasjon, osv

Vi har vel lært i vårt lille velstandssamfunn også, at vi var ikke forberedt på en slik pandemi.

Vi hadde ikke en gang nok smittervernsutstyr, ingen plan for lockdown av denne typen.

Det kommer derfor mye lærdom ut av dette.

Men jeg er helt sikker på at når dette er over, springer vi rundt som før.

Vi vil være overlykkelig for å få være i aktivitet igjen.

 

 

Og jeg vil reise så mye som jeg kan.

Men en ting vil endre seg.

Jeg vil prøve å legge igjen mer penger dit jeg drar.

Legge igjen penger til de lokale som bor der.

På den måten kan jeg være med å bidra til at de får det bedre.

Jeg har nemlig en tendens til å prøve å spare litt når jeg er på tur, er litt gjerrig.

Men nå skal jeg prøve å gjøre en endring der.

Ha mer fokus på lokalbefolkningen.

 

 

De takket oss når vi var i Karibien nå i desember.

De sa at uten turistene hadde de ingenting.

Så jeg gleder meg til neste tur.

Jeg skulle jo til Middelhavet i sommer men den turen er flyttet til neste sommer.

Det blir derfor en stund til jeg kommer til Italia, Malta, Sicilia og Kroatia.

I sommer skal jeg heller satse på en ferie med menneskemøter.

Jeg skal fortelle dere om reiseruten i et annet innlegg.

Den er ikke helt ferdig planlagt enda.

Men enn så lenge sitter jeg her på “hybelen” min

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg