Jeg gjentar til det kjedsommelige.

 

Jeg gjentar til det kjedsommelige.

Jeg er reisesyk.

Men kjedelig blir det vel,  når jeg skal være hjemme hele vinteren også.

Jeg har pakket kofferten.

Fort gjort når det er bare meg og ikke sol, bad, bedre middager.

Denne gangen må gubben pakke selv, til dit han skal noen dager.

 

Mens jeg venter, morer jeg meg litt med loven om tiltrekning.

Disse to videosnuttene forklarer enkelt hva det går ut på.

 

 

Jo mer du fokuserer positivt, jo mer svinger energien din høyere i frekvens og jo mer bra tiltrekker du deg.

Har du tenkt over at hvis du er sur og grinete en dag, møter du mer motstand.

Ting går i stampe og andre folk er kranglete?

Slik er det her.

Og jeg er innimellom ganske så negativ.

Jeg går ikke rundt og stråler hele tiden.

Men jevnt over er jeg bedre enn for noen år siden.

Og jeg ser tydelig at det jeg ønsker meg, i større grad dukker mirakuløst opp foran meg.

 

I går så jeg en reklame på Facebook om Vietnam.

Vi skal jo til Asia i 2026….. lenge til. Over 500 dager.

Men når vinteren er over, ja da er det bare et år til.

Og tenk hvor mye glede vi har av å glede oss.

I reklamen stod det om Mekong-deltaet.

Jeg tenkte at dit har jeg bestilt utflukt.

Det er for tidlig å bestille utflukter enda, mange har ikke kommet opp enda.

Men akkurat den, bestilte jeg,  for ofte blir turer utsolgt og jeg visste inni meg at den turen vil jeg på.

Men nå begynte jeg å lure på om turen gikk kun til lands, ikke på elven.

Men jeg gadd ikke sjekke.

 

I dag fikk jeg Mail, om nettopp denne turen.

Vi får vanligvis kun oppdatering hvis noe er kansellert eller har ny tid.

Men nå fikk vi en oversikt over turen.

Og ja, jeg skal ut på elven.

 

Jeg tok meg en runde og så igjennom utflukter.

Men det var ikke så stort utvalg enda og jeg bestemte meg ikke for noe.

Jeg bare koser meg med å lese om de.

Det er også en del av loven om tiltrekning.

Å glede seg.

Ikke som min mor sa, at jeg skulle ikke glede meg,  for da ble jeg så skuffet hvis det ikke ble noe av.

Bare nonsens.

Hvis turen ikke blir noe av, da vet jeg at det har sin årsak og det er ok, men den har gitt meg mye glede underveis.

Men jeg skal følge med når det blir black friday i februar, for da bruker det å være mye nedsatt pris.

 

Så koser jeg meg over å få nye retter levert, når jeg er tilbake fra tur.

En ny uke med godt levert.

Forrige gang fikk vi risottoris og det gjorde at jeg endelig kom i gang med å lage risotto.

Jeg fant frem denne pakken, som har stått i skuffen i sikkert 15 år.

Stod ikke holdbarhetsdato engang.

 

1 rødløk, 150 gr ris og fersk kantarell, traktkantarell og piggsopp.

Det får surre til løken er blank.

Så sper jeg en øse hønsebuljong, med 1 ss eddik i, og lar det koke inn, før neste øse.

Minn meg på at jeg skal kjøpe hvitvinseddik og rødvinseddik, det er tomt i skuffen.

Koker til det er mørt og rører inn raspet parmesan.

Til dette, surret jeg rester av biff fra lørdag, rødløk, persille og tomat.

Godkjent.

I dag skal jeg lage fisk i karrisaus.

Jeg fant nemlig noe ubestemmelig fisk, i en pose i fryseren.

Jeg tror det er røkt torsk.

Kanskje passer det bedre med paprikasaus?

Vi får se hva jeg finner på.

 

 

Ellers har jeg denne.

 

 

Blir ikke ferdig i dag, nei.

Jeg har lest 200 sider av 1070 og kan ikke putte den i håndveska.

 

Da kom jeg på at jeg har ikke funnet frem bøker til reisen.

Et par-tre tynne fliser, må jeg ta med.

Jeg spratt opp for å finne i noen.

Er det noe som kan få rævva mi opp fra stolen, så er det bøker.

Før den synker ned i stolen igjen, for å lese de.

 

Noen sider er krevende å lese.

Det er chat-språk.

Kolonnen til venstre, fortsetter til venstre på neste side.

Den i midten, fortsetter til midten , osv

Og det er mange forkortelser som for meg er ukjent,  så jeg må slå de opp, til jeg lærer de.

 

Litt krevende den boken jeg leser,  med chat innimellom. Mange forkortelser.

Bwah

Urban Dictionary
https://www.urbandictionary.com › …
·
Oversett denne siden
It describes a feeling of wonderment and surprise but can also be used as an expression of love, cuddlyness, or simply to annoy your friends and family.

 

Det er også et dikt/sitat, (epigraph),foran hver kapittel og jeg strever med å forstå sammenheng med tekst i boken og diktene.

Så sånn går nå dagen.

Jeg har googlet litt for å se om jeg finner ut av det, men er ikke i mål.

Er det noen som har forklaring, så skrik ut,

Hun snakker litt om det i intervjuet, at det er kvinnelige forfattere hun siterer, men hun vil ikke si så mye mer.

 

Jeg tror det har med Strike og Robins kjærlighetshistorie å gjøre kanskje, den som bare ligger i luften, slik det ofte er i slike serier.

Det er mye på YouTube om denne serien, for den er kjempepopulær.

Men det har visst også noe med en av de andre hovedkarakterene  i boken, å gjøre.

Jeg får se om jeg blir klokere.

 

Her er hun intervjuet om denne boken.

Utrolig interessant.

Det handler jo om hvordan internett kan brukes, for å ødelegge for andre. Her er jo også personene med nicknames. Ingen vet hvem de er. De er anonyme på nett. Men hun røper ikke handlingen, så ok å se, selv om jeg har lest bare 200.

 

 

 

Bok 7. The running grave.

J.K rowlings er her intervjuet om boken.

Fasinerende å høre på henne fortelle om Robin og Strike, som om de var virkelige mennesker.

Hun røper ikke annet fra handlingen enn at Robin blir med i en sekt, for å studere denne.

Hvordan de jobber for å trekke folk inn.

Men hun forteller bitteltt om hvordan det går med kjærlighetslivet til de to.

Og jeg gleder meg allerede så mye at det er mulig jeg må prøve meg på engelsk.

Der blir kanskje for lenge å vente til den kommer på norsk.

Jeg må også sjekke om denne boken nå er filmet.

Jeg abbonerer jo på hbo, bare for å se denne serien.

 

 

Og nå drar jeg igjen til Arthur Findlay, der J.K, fant inspirasjon til det hemmelige rommet under trappen, i Harry Potter.

 


Joda, dagene går og vi gjør vårt beste for å skape de god.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg