Jeg fant, jeg fant, sa gubben, som Espen Askeladd

Vel, omsider kom vi oss til USA, Miami.

Lang reise, milevis med kø i passkontroll.

Av og til tenker vi, er det verd det?

Tja, vi gjør det jo igjen og igjen, så da er det vel det.

Men Middelhavet er like fint for oss og kortere reise.

Men vi kom oss på hotellet, klokken 19 lokaltid, 01 om natten hjemme.

Da hadde vi vært på farten siden 5 om morgenen.

Når vi skal til Australia i 24, blir det enda lengre.

Vi har ihvertfall funnet ut, at å komme ned dagen før skipet går, er deilig,og noe vi absolutt kan tenke oss å fortsette med.

 

Vi har sovet godt og spist frokost.

Sonesta Miami AirPort hotell.

Transferbuss fra flyplassen var fint og enkelt å finne.

Husk å vinke til den at den skal stoppe, for den var på vei forbi.

Et ok hotell, ikke noe mer, gammelt og slitt, men gode senger.

Veldig enkel frokost og kiosk i lobbyen.

Helt ok for en natt.

 

Nå har vi spist og gubben fant ut han skulle fylle ut bagasjelapper til vi skal i havnen.

Koffertene må merkes så de blir levert til riktig lugar.

Vi tar dem ikke med ombord selv.

Dette for at ikke folk og kofferter skal fylle heiser og korridorer.

De blir satt utenfor døren til lugaren din.

Men…

For å fylle ut, måtte han ha en penn.

Ligger i vesken, sa jeg, men den har falt fra hverandre.

Vel vel. Dame veske. Han manglet en fjør.

Den er ikke stor.

Der fant han mye rart gitt.

Enda jeg hadde ryddet den før jeg dro til England forrige måned.

Det var sånn Espen Askeladd stemning her.

Som å være midt i eventyret.

 

Jeg fant jeg fant.

Fishermanfriend, penger, kodebrikke, noen løse tabletter, en sånn mynt  til handlevogn, bankkort, pengebok, tannpirkere, ladere, briller av ymse slag, minitoalettveske(reiseapotek), bilnøkkel, kvittering dalen parkering, reservehempe til bikini, håndsprit, øyespray.

Tror dere han han holdt på en stund eller?

Fjøren fant har ikke

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg