Jeg er nok kjerringa mot strømmen

Jeg er nok kjerringa mot strømmen.

Norge åpner opp, fjerner meter og munnbind.

Jeg har brukt veldig lite munnbind.

Stort sett kun på ferie der det har vært pålagt.

Hvorfor?

Jo, ganske enkelt fordi det nesten ikke har vært smittede i Rauma.

Jeg har derfor tenkt at er jeg forsiktig og holder avstand, blir jeg ikke smittet.

 

Nå derimot er visst munnbindene kastet.

Jeg var i Ålesund tirsdag og det var lite munnbind å se.

Nå bruker imidlertid jeg munnbind.

Hvorfor?

Jo fordi nå har det aldri vært flere smittede.

Til og med her i Rauma.

 

Nå er jeg derfor mer forsiktig enn jeg har vært før.

Med en kropp som ikke har hatt det bra siste året, håper jeg å unngå virus.

Hvis det i det hele tatt er umulig å unngå.

Nå vil jeg derfor ikke ut å reise.

Vi var jo i Rhodos by 2 uker i juli, ei uke tur på Vestlandet og 2 uker Gran Canaria i fjor.

Nå vil jeg vente noen måneder.

 

Så jeg er definitivt kjerringa mot strømmen.

Nå ligger jeg lavt noen måneder fremover.

Jeg krysser fingrene og håper det roer seg snart.

Kanskje blir det en hoppe på tur i mai.

Gubben har nemlig har en ekstra ferieuke siden vi fikk flyttet cruiset vårt.

Jeg skulle egentlig til England i april, men selv on skolen åpner, vil jeg ikke reise.

Det blir i så fall eneste jeg har tapt i penger, nemlig 100 pund i depositum.

Jeg dropper også Krimfestivalen i Oslo i mars.

Det hadde vært gøy å være der.

Den må jeg se via streaming også i år.

Vi venter og ser.

Men er glad det nå ser ut som om dette spøkelset falmer.

I dag

4 kommentarer
    1. Skjønner deg godt. Jeg er selv forsiktig. Trenger ikke å oppsøke smitte akkurat. Lever som før stort sett, men kjente litt på ubehaget på kjøpesenter City Lade sist lørdag da det var tjåkfullt og alle gikk uten munnbind. Jeg går utenom, som bøygen.. i Peer Gynt, hehe..
      Vurderer Krimfestivalen i mars, men tenker jo på hvordan det kan bli, høy smittefare når folk er tett i tett som de var der før pandemien . Får se. Mulig det har roet seg til da, det er en måned til. Hadde vært artig om du hadde dratt også , men skjønner deg.

      1. Hadde jeg vært i form, ville jeg vurdert det, men har vært sliten lenge nå. Barnebarna kommer den 5. og vi skal ha selskap 26. så jeg må ihvertfall vente og se det an. Men hadde vært gøy 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg