Jeg blir ikke lei, det er bare nydelig, synes jeg

 

 

 

Det er fantastisk vakkert ute nå.

Selv om jeg synes det er finest når det er grønt, så er det et spesielt lys.

Det er stille og noen få minusgrader.

Dere kan kanskje bli lei av de samme bildene, men så lenge ikke jeg er det, fortsetter jeg.

Forskning viser at å se bilder av natur har mye av den samme effekten for kroppen, som å være ute i naturen.

Det gir ro.

Det er Åndalsnes i det fjerne.

Ja, ikke så veldig fjernt, kun 7 km fra Isfjorden til Åndalsnes.

 

Vi skal ta stivkrampevaksine i dag.

Det er ikke krav om noen vaksiner for å komme inn i Australia.

 

 

Vi kunne fylt på vaksinen fra barndommen mot difteri,kikhoste og polio, men velger å la være. Det er knapphet på denne vaksinen nå pga ukrainakrigen. Siden vi ikke skal farte hit og dit på land, men på et cruiseskip, anser vi faren for å skulle bli smittet som ekstremt liten. Da er det bedre de som har behov for den, kan få den.

 

Vi har jo ikke sol lenger hos oss, men på Åndalsnes skinner solen.

Idag blir det årets første lutefisk.

I dag skal den tilberedes i AirFryer.

Saltes en time og deretter i litt vann, 175 grader ca 15 min.…..tror jeg

 

 

 

 

 

Det bakes brød igjen.

Siste runde før Gran Canaria.

 

Tutta passer ovnen og ligger midt i vedrusket.

Hun er nesten ikke ute for tiden.

Hun ligger på badet, når gubben er på jobb og jeg ikke gidder å fyre.

Vi har ordnet slik at det kan hun få når vi er borte også.

Puspasseren ordner det.

 

 

Disse to var helt herlige og jeg må skrive omtaler.

Anbefales varmt hvis du liker koselige julebøker uten at de er for “suppete”

Leseeksemplarer

Nå skal jeg lese denne i dag.

Det er en julekrim.

Og i kveld er det ny Lauritzen episode.

Da blir det enda en fin dag.

I dag

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg