Jeg blir bare her i dag jeg……tror jeg

Denne helgen har det ikke vært mye bloggskriving.

Vi har hatt besøk av de foreløpig minste i familien.

Da er det tjohei og hæla i taket.

I går var det kaffe og kaker for eldstemann fyller 14 år i dag.

Tenk det, at jeg har vært bestemor så lenge.

Tiden går så fort at det er nesten nifst.

Og nå kommer det snart en liten prinsesse.

Den første jenta i vår familie.

 

 

Nå er gullene på vei hjem og huset er stille.

Jeg har funnet stolen min ute, men det er så kaldt at det er på grensen til at jeg må inn.

Det gikk fint, men nå kom vinden.

Der var bare ni grader når jeg stod opp, 11 når jeg gikk ut.

Solen er så lav nå at den tittet inn i teltet.

Men sol er det og det er deilig med frisk luft.

 

I dag skal jeg derfor sitte her hele dagen.

Gubben er hjemme denne uken, så jeg er ikke alene.

Middagsrester har jeg, så den menyen jeg satte opp, må endres.

Det blir ingen grønnsak-kasse onsdag, for fredag drar jeg ut på eventyr.

I helga slo jeg til og bestilte tog og hotell, Trondheim 13. september.

Da har Cappelen Damm bokmøte og jeg følte for å dra.

Jeg kjøper nok noen færre bøker enn før, for jeg får mange tilsendt gratis, men jeg bruker penger på bokmøter istedetfor.

Disse arrangementene må jeg koste selv og for meg er de viktige.

Bøkene er “jobben” min, selv om den er ubetalt, så gir den meg en jobbfølelse.

Jeg har alltid vært selger og bestandig kost meg, når jeg har fått reise på arrangementer,  i forbindelse med jobb.

Denne følelsen du får,  når du deltar på et arrangement sammen med andre med samme interesse, er som en vitamininnsprøytning.
Jeg føler meg derfor privilegert som har mulighet til å dra.

Nå er det noen dager ro og hvile, før jeg setter meg på toget fredag ettermiddag.

Det er herlig å ha noe å glede seg til.

Føler meg heldig

I dag

 

 

4 kommentarer
    1. Det er koselig med familiebesøk av både store og små ben 😊 Det er litt varmere her hos meg i dag med +13C da jeg sto opp i skyggen, men det er godt over +20C i sola. Blir en rolig dag her for å lade batteriene til strikkekino senere i kveld. Ha en fortsatt fin mandag i sola, klem 🤗

        1. Ja skulle ikke tro at det var mulig, men det er relativt lyst i salen. Så er det lov å snakke litt sammen også, noe man ikke kan så mye av ellers.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg