Jannecke Weeden, Noen ganger er jeg redd

Jannecke Weeden, Noen ganger er jeg redd

Leseeksemplar fra Pilar

 

Noen ganger er jeg redd er en viktig bok. Weeden forteller om angsten hun sliter med og veldig mange sliter med angst i dag.

Hun forklarer hvordan det plutselig angriper henne og hvordan det holder henne tilbake fra å leve livet fullt ut.

Vi får mange eksemplar på hvordan angsten stopper henne fra å gjøre ting.

Hun sier selv at det er ikke noe selvhjelpsbok og det er det ikke og kanskje savner jeg litt det. Jeg savner noen gode råd og tips til andre som er plaget av det samme.

Men boken kan nok være fin for alle de som er plaget og som finner støtte i å se at de er slett ikke alene og at det kan ramme oss alle, uansett yrke og utdanning.

Det er bra at angst blir belyst for altfor mange føler skam og gjemmer seg fordi de føler seg svake og slik vil vi ikke ha det. Angst bør tas på alvor.

Jeg har lest en annen bok om angst som jeg likte veldig godt og som jeg har anbefalt mange ganger. Det handler ikke om å overleve, det handler om å leve av Elisabeth Holt.

Det handler ikke om å overleve, det handler om å leve, Elisabeth Holt

 

I videoklippet under ser vi fra frokost-tv der Weeden får et anfall av panikkangst under direktesending.

 

 

Jannecke Weeden

Angst for å ikke strekke til, angst for å snakke foran folk, angst for å dø, angst for å gå ut av boligen sin. Hvordan møter folk sine utfordringer, og når bikker det over til at livet blir for mye å håndtere, og at frykten tar helt overhånd?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg