Ja, Fenrik. Det er helt sant Fenrik.

Kompani Lauritzen er et strålende program.

Og fantastisk reklame for kommunen vår.

Plutselig er lille Rauma blitt et sted alle vil besøke.

 

Ingen intriger og baksnakkelser, kun beinhard jobbing for å bli en bedre versjon av seg selv.

Og du verden hvor jeg har jobbet de siste årene med akkurat det.

Hvor mange blogginnlegg jeg har skrevet, aner ikke.

 

Alle “kjenner” Fenriken.

Aldri har jeg hørt gubben le så godt under et tv-program, som når Fenriken kommer på inspeksjon.

Gubben min er jo ikke av de som er så høylytt, den jobben er det jeg som har.

Nå har Fenriken en instagramkonto.

Han har foreløpig bare 48 innlegg, men han har over 57000 følgere.

Og det strømmer på, har økt med et par tusen bare de siste dagene.

Og jeg synes det er fantastisk for han sier så mye bra og med få ord.

Jeg er jo en som ikke vet hva få ord er for noe.

 

 

Ordene jeg skal ta tak i dag, har jeg skrevet om før, men i dag er de inspirert av fenriken.

Å gi for å få, er ikke å gi

 

Altfor ofte hører jeg…..men jeg fikk aldri noe tilbake som takk, derfor gadd jeg ikke mer.

 

Vær klar over at det å gi, det gjør du for å glede deg selv.

Det skal være en del av den du er som person.

Og det rare er at hvis du gir uten noe baktanke, vil du nemlig få likevel.

Det er nemlig som om du da tiltrekker deg det som er godt.

 

Så vil nok noen si….. Jeg bare gav og gav, til slutt var jeg utslitt

Da har du nok mens du gav, glemt av deg selv.

Du skal også gi til deg selv for å dekke egne behov.

Husk også at noen ganger må du gi andre sjansen til å lære å hjelpe seg selv.

Hvis du springer til og skal fikse alt, tar du fra dem muligheten til å lære seg å ta ansvar selv.

 

På en måte stemmer ikke ordene til Fenriken.

Vi får bestandig noe når vi gir, men vi skal ikke forvente å få fra den vi gir til.

Når du viser omsorg og kjærlighet til andre, vil du også automatisk gi det til deg selv.

Det gjør faktisk dagen din bedre.

Tenk litt på den du.

Du selv gjør dagen din bedre.

Da har du kanskje fått noe likevel?

I dag

 

2 kommentarer
    1. Se der, da fant jeg jammen en ny person å følge på IG 🙂 Det er mange nok å følge, men jeg liker gjerne at det skal være noe med dem 🙂
      Og forhåpentlig gleder det Fenriken at jeg begynte å følge ham, og jeg forventer ikke å bli fulgt tilbake 🙂
      Akkurat nå kom solen frem, og det var nok min glede til gjengjeld 🙂
      Ha en fin fortsettelse av dagen ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg