Ikke tenk, bare gjør

 

Noen ganger må vi tenke nøye gjennom noe, før vi handler.

Dette for å unngå å gjøre feil.

Og særlig hvis det angår andre mennesker, da må vi være varsom.

Men så handler det noen ganger om å ikke tenke, bare gjøre.

Det bruker jeg veldig ofte.

 

Jeg bor jo midt i Kompani Lauritzen land.

Det har vært så gøy å følge de.

Der har vi lært mye om motivasjon og viljestyrke.

Og nå i finalen, Ikke tenke, bare gjør.

Det er så viktig hvis det er noe vi gruer oss til, men som vi må gjennomføre.

 

Jeg bruker det veldig mye.

Mange sier at jeg er modig som tør å reise til England alene på kurs.

Som tør å holde på med det jeg gjør, som å ta ned beskjer fra de som har gått bort.

Som deler fra mitt eget liv, både det jeg mestrer og ikke mestrer.

Slik som i dag med ny livesending.

Tenker jeg for mye, da utsettes det.

Jeg kan ikke tenke, jeg må bare gjøre.

Akkurat det bruker jeg veldig mye.

 

Hvis jeg skal gruble og tenke på alt jeg gjør, får jeg ikke noe gjort.

Man kan nemlig komme opp med alle slags unnskyldninger.

Jeg er ganske god på det, særlig når det gjelder husarbeid og alt som er kjedelig.

Det dumme er bare at vi bruker det når det er noe vi kunne hatt lyst til også.

Vi stopper oss selv ved å tenke altfor mye.

Mange ganger ville det vært mye greiere hvis vi bare gjorde  det uten å tenke så mye.

Så er det noe du har lyst til, men ikke tør, bare gjør det uten å tenke på hva du gjør.

I dag

 

Livesendingen i dag handler om meditasjon og healing.

 

Posted by Lillasjel on Monday, May 18, 2020

 

 

2 kommentarer
    1. Ikke alltid lurt å gruble for mye nei.. som du skriver her må man jo ta hensyn til andre..men ikke være redd for å prøve nye ting 🙂 Jeg hadde nok ikke hoppa ut av flyet som di i Kompani Lauritsen..men kan være “tøff”på andre måter.. Fin ny uke til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg