Ikke snakk høyere, jeg vil ikke høre akkurat nå

Ikke snakk høyere, jeg vil ikke høre akkurat

Det er slik et svarten til mas

Det er ikke alt jeg gidder

Noen ganger sitter det så langt inne å ta tak

 

Hører du etter?

Hva kroppen din prøver å fortelle deg?

 

Jeg er flink blitt til det

Eller

Stort sett da

Når trenger den hvile?

Har du gjort mer enn den tåler?

Hva har den behov for av næring?

Jo da, jeg hører det

 

Men hva når den snakker et nytt språk?

Æh, hva sier du nå?

Bevegelse, trim, husarbeid, røre på deg, kjør deg en tur, vær sosial, gå deg en tur.

Jeg forstår ikke helt hva du sier.

 

Jo jeg gjør jo det, men det er så uvant at den snakker det språket der

Jeg vet ikke helt om jeg vil høre etter

Jeg vet ikke helt om jeg tør å tro på den

Jeg er blitt lurt før

Eller det er ikke kroppen som da lurer meg, det er hjernen

 

Den er der nå også den

Den tutrer avsted

Uff, nei, ikke nå, må jeg, hva da, hvor lenge, ja men, vent litt da, i morgen kanskje, over helga, neste uke, etter ferien

 

Ja å øke aktivitetsnivået etter lange perioder med nedetid, er ikke enkelt

Og når det heller ikke er så lystbetont det man har å gjøre

Å klare å grave frem motivasjon

Fy fillern, det er ikke enkelt

Lytter du til din kropp?

Hører du etter hva den prøver å fortelle deg?

Må den bli høylytt, kanskje spenne beina under deg, før du hører?

Har den gjemt på noe for deg som den nå har lyst til å gi slipp på?

Ta deg en prat med den du

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg