Ikke alle dager er like enkle

 

Fjerde dag på diett.

Denne uken ble helt annerledes enn jeg hadde planlagt.

Jeg visste ikke at vi skulle ha besøk av en tenåring som gjerne besøker bestefar.

Jeg lager jo ikke middag denne uken, så bestefar forer han.

Ja, jeg har lagd ostesmørbrød og siklet over lukten og synet av den smeltede osten.

I dag sa jeg de kunne spise ute de to, men det gjorde de ikke.

De kom hjem med Grandiosa og det lukter himmelsk, over hele huset.

Se på det gliset til pensjonisten.

Sukk, så sulten man blir, når det lukter mat.

Det lukter ikke mat av den diettmaten.

Da er det lettere å være sulten.

 

Men jeg får holde meg til min mat.

Jeg hopper over en rett i dag, men tok heller noen av grønnsakene til de to andre.

Det blir linsesuppe og tomatsuppe i dag.

Mens gutta sitter på stua, sitter jeg på healingrommet og jeg skal lese ut Giftmakersen. Den er gøy.

Det har vært mye Lillasjel i dag. Store opplevelser.

For det første øver jeg og ei venninne på å ta ned historier.

Vi får kontakt og tar ned historier fra våre forfedre og andre vi kjenner litt til.

Greit når man øver, at man har litt kjennskap til historien så vi får vite om det vi tar ned stemmer.

Men alt må ikke for en hver pris være riktig, det er fint å øve på fortelle det man ser av bilder og gi ord.

I dag var vi begge forbløffet over hva vi plukket ned som den andre kunne bekrefte.

I tillegg hadde jeg en opplevelse når jeg skrev Lillasjelord på bestilling.

Jeg bruker å sende med en sang til slutt etter teksten og et bilde først.

I dag insisterte sangen på at den skulle først, og deretter etter bildet på nytt og jaggu med, lurte den seg med til slutt også, der den bruker å være. Jeg hadde visst ikke fjernet den fra nederst, så det ble tre ganger.

Vedkommende som fikk dette, ble ordløs nesten, for denne hadde en forklaring på hvorfor det ble sånn.

Det med disse ordene slutter aldri å forbause meg.

Jeg skriver jo til mennesker jeg ikke kjenner.

Lillasjelord er bare fint og jeg er svært takknemlig for alle som vil ha de, et givende arbeid.

 

Denne får omtale i dag. Siste bok i serien om Sebastian Bergmann.

Denne kom i posten og ble lagt i stabel for april.

En stabel som volder meg litt hodebry, da den blir for høy.

Hvilke må ut. Huff meg, det blir vanskelig, for de som må ut, kommer neppe inn før kanskje august.

Muligens jeg må ha en nyhetsstabel til i juni.

Ja, slik grubler jeg på leselister.

https://lillasjel.blogg.no/lesestabel-mars-24-tema-pocketboker.html

Men marsstabeken, tema uinnbundet, er ute i dag som seg hør og bør.

Den siste i måneden, ny presentasjon.

I morgen kommer det jeg har lest i februar, som ble altfor få.

Stablene vokser istedetfor å minke og jeg har litt panikk for å gå glipp av noen perler.

Alt er som det bruker her i huset ja.

I dag

 

2 kommentarer
    1. nesten litt dårlig gjort å steke pizza når du går på diett,men du er skikkelig flink som greidde å stå imot og holde deg til din mat ,respekt av det :=)ellers er det spennende ting du driver med virker det som :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg