I DAG LÆRER VI Å LYTTE TIL EGEN KROPP

 

I dag snakker vi om det å lære å lytte til egen kropp.

Mange kommer til meg og sier at jeg får det til å høres så enkelt ut, men de vet ikke hvordan de skal begynne

De føler de prøver og prøver, men kommer ikke noe vei

Det er ikke så enkelt å åpne hjertet sitt, særlig hvis det er blitt knust noen ganger

Det er ikke så enkelt med et knips å bli glad i seg selv

Å sette sine egne grenser er helt umulig for alle vil ha en bit av deg

Hvordan i all verden skal man slutte å bekymre seg, knuten i magen din er stort som et fjell

Hvordan i all verden får vi frem det lille barnet i oss, du har prøvd men det kommer ingen

 

Du  prøver å meditere, hører på hva de sier men du  får ikke til å se det de sier du skal se

Ikke ser du aura, ikke får du kontakt med den andre siden, ikke får du til å se at du har et rom som heter underbevissheten inne i hodet ditt

Du gir opp

Det er for vanskelig

Jeg vil derfor prøve å gi noen råd om hvordan man kan jobbe med seg selv uten at det blir for vanskelig

Det er to grunnleggende regler som er utrolig viktig

Det aller aller første og ingenting nytter hvis ikke denne regelen er innfridd, du må ha lyst og du må ville

Du må si ja inni deg

Hvis ikke kan du la være, da er ikke tiden riktig inne enda

Stol på at alt kommer til rett tid

 

Den andre regelen og den  første vi skal ta tak i er: Lytt til deg selv og ingen andre

Andre, som meg, kan komme med input ,men du skal vurdere selv om dette er riktig

Dette er velidg viktig, og derfor det vi tar tak i aller først

Det første argumentet du kommer med er da, hvordan skal jeg vite at det er fra meg da

Det er da ikke noe vits å å lese dine råd og så skal jeg ikke gjøre det du sier

Kanskje skal du gjøre som jeg sier, men kun hvis det føles riktig for deg

Det som jeg sier er riktig for meg, kan nemlig være feil for deg

Åhhhh, allerede kjenner man at man blir irritert, dumme kjerring, først skal hun lire uti seg gode råd og så kanskje skal jeg ikke følge de

Hva er da vitsen

For å lytte til seg selv må man trene

Man må begynne i det små

Man må spørre seg selv om små ting hele dagen og “lytte” til svaret inni seg

Å “lytte” til seg selv kan og være å “kjenne etter” om noe er riktig

Mange ganger skriker nemlig kroppen ut på mange måter

Noen spørsmål er veldig enkle og de er lett å svare på

Skal jeg gå på toalettet nå?

Du kan le du, men dette er et av de spørsmålene der du er nødt til å lytte til deg selv og ingen andre

Nettopp fordi det er din kropp som snakker til deg

Trangen til å gå på toalettet er en høy røst så den er lett å høre

Et annet spørsmål er: Hva skal jeg ha til middag i dag

Nå tror du kanskje jeg har gått helt av skaftet, er jeg blitt gal

Ja, det er jeg, jeg  har bestandig vært litt gal

Spør nå hva du skal ha til middag i dag

Dette er nemlig et veldig enkelt spørsmål men det kan gi veldig mange valg av svar

Det kan derfor brukes hver eneste dag

Har jeg lyst på fisk- nei eller ja

Har jeg lyst på kjøtt- ja det har jeg

Ta deg litt tid og kjenn etter og lytt til svarene

Dette kan høres utrolig teit ut og skikkelig unaturlig, men hvis du begynner å spørre deg selv om mange ting i løpeet av dagen, så lærer du deg å lytte

 

Det kommer nemlig vanskeligere spørsmål

En telefon fra Fotballgruppa om du vil være oppmann for laget for tredje år på rad

En kollega spør om du kan ta helgevakta hennes, for hun har lyst til å hoppe på en sånn Kieltur sammen med noen venninner

Kan 10 åringen din ha overnattingsbesøk fra fredag til søndag for foreldrene skal bort

Kunne du vær så snill hjelpe med serveringen i en konfrimasjon

Her har man tusenvis av muligheter og du vet selv hvem og hva som passer for deg

Sier du ja automatisk eller spør du kroppen din til råds før du svarer

Hvis du har sagt ja til at du vil lære å lytte og fortsatt henger med her, så prøv nå noen uker fremover

Sett deg en dato frem i tid

Skal man jobbe med seg selv så må det gjøres, det kommer ikke dalende ned fra en sky og vi kan gripe det og putte i væska

Men det skal gjøres lett og uten at du må bruke noe ekstra tid eller krefter

Det skjer etterhvert mer og mer automatisk for du “vet” plutselig svarene for kroppen blir mer og mer vant til å svare deg

Den sier fra at du er for sliten til den ekstravakten eller du hadde planlagt å gå tur den kvelden

Små og store spørsmål i løpet av en dag

Her er ikke noe riktig, her er ikke noe feil

Du skal ikke korsfeste deg selv for noen av svarene du får

Du skal kun observere

Skriv gjerne ned hver gang du lytter, eller noe av gangene du syntes du var ekstra flink til å høre etter

Skriv gjerne mens du sitter på facebook eller på notater på telefonen din

Gjør det enklest mulig og med minst mulig ekstra fuzz

Det skal være moro, blir det et slit, da orker vi ikke

Steg for steg nærmer vi oss målet

Målet er jo å lytte til kroppen og å følge hjertet

Tar du jobben

I dag

2 kommentarer
    1. Ja, dette er noe jeg har øvd meg på selv. Lærte litt om det på Lassa. Det med å lytte til kroppen, lytte til meg selv.
      Jeg synes jeg har blitt flinkere. Men av og til glemmer jeg likevel. Jeg er jo så glemsk, og blir så fort ivrig. Men å si nei til andre, det har jeg heldigvis klart å lære meg etterhvert. Selv om det fortsatt er vanskelig det også. Men øvelse gjør mester 🙂
      Fint med en liten påminnelse her nå ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg