Hvorfor gruer jeg meg så innmari til bittesmå ting

 

Hvorfor gruer jeg meg så innmari til bittesmå ting som andre synes er bagateller

Jeg kan lage mat på spiker jeg nesten, bare jeg slipper å kjøre til butikken og handle

Hvis skal jeg kjøre ferge, da  gruer jeg meg så fælt at det skal noe til for at jeg gjør det.

Jeg er redd for å kjøre på ferga og redd for ikke å komme meg av igjen, ikke få start og så er det å kjøre så tett sammen med de andre bilene.

Ut om kveldene er bortimot uaktuelt

Å få besøk er koselig, men å skulle dra på besøk, da må jeg over dørstokken, huttetu

Men jeg er ikke redd mørket, bare at jeg blir for sliten.

 

Hvorfor er jeg så pinglete i hverdagen

Jeg kan jo reise langt alene både hit og dit og møte masse fremmede mennesker

Det gjør meg ingenting å dra 50 mil på et møte der jeg ikke kjenner et menneske

Jeg drar til England på kurs, helt alene.

Da har jeg ingen frykt for at kroppen ikke fungerer.

Da tar jeg det som det kommer, hviler når jeg kan.

Men å kjøre bil og ta ferga til Molde, det krever mye snuing av tanker

 

Skal tro hvorfor jeg er sånn

Er det bare jeg som er sånn

Jeg forundrer meg over hvordan hjernen vår fungerer

Noen står frem så sterke, at jeg blir helt matt

De takler kriser i livet som jeg ville ha gått til grunne bare jeg har fått en smakebit av dem

Og så kommer jeg og graver meg ned fordi jeg skal handle mat

Det er så uhørt at det nesten ikke til å tro

Men samtidig så sier noe inni meg at sånn er vi mennesker

Vi er ikke sterke hele tiden

Noen ganger er vi bitte små redde mus

Selv om jeg er ikke redd for å dra på butikken, jeg er bare litt redd for hvor sliten jeg blir før jeg kommer meg hjem igjen

 

Det er bra man har evnen til å jobbe med de tankene

Tankens kraft er viktigere enn vi tror

Enkelte dager er det nok å skjenne litt på seg selv, ta deg sammen nå Mariann

Andre ganger må jeg snu litt mer, jobbe litt hardere for å få tankene positive igjen

Meditasjon hjelper meg, da roer jeg meg helt ned og de negative vibrasjonene blir borte

Da er det nesten som om jeg kommer til meg selv igjen

Noen dager vil man bare gjemme seg og ikke jobbe med noe som helst

Man greier ikke å være like flink bestandig

Jeg er en liten mus

i dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg