Hvor skal en reise hen?

Verden holder så smått på å åpne opp.

Fortsatt anbefales vi Norges-ferie.

Det hadde vi i fjor.

Vi hadde en koselig ferie med mange fine menneskemøter.

Men vi er ikke noe glad i å kjøre etter veiene i Norge i ferien vi.

Vi har slett ikke lyst til det i år også.

Vi er ikke noe sightseeing-mennesker som er innom hver krik og krok i landet vårt.

 

 

Vi elsker å kjøre til flyplassen, sette fra oss bilen og være helt fri.

Vi skulle på cruise i fjor fra Roma til Venezia og tilbake til Roma, 14 dager.

Vi fikk flyttet det til i år.

Jeg håpte i det lengste at det ville bli men fredag ble det kansellert.

Vi så da på et cruise fra Kypros men dit går det visst ikke fly for tiden.

Valget falt da på Tui og Rhodos.

14 dager med strand og like ved gamlebyen i Rhodos.

Så er det å trippe og vente og se om det blir tur dit.

Hvis ikke vet jeg ikke helt hva vi gjør.

Nå er det nok fullbooket rundt om på hotellene i Norge også.

 

 

Jeg er ikke noe god på å vente.

Jeg vil gjerne vite.

Jeg er derfor ganske så reisesyk og rastløs om dagen.

Rhodos by hadde passet oss godt.

Vi liker å sitte i skyggen og se utover havet.

Vi liker å vandre litt rundt og sitte på uterestaurant.

Igjen krysser jeg fingrene for at det blir tur på meg.

Hvis ikke må jeg ut og kjøpe mer tålmodighet.

I dag

 

ps. Dette betyr at jeg er blitt bortskjemt

 

8 kommentarer
    1. Veiene i Norge kan være litt av en prøvelse, og selv sliter jeg med å bli bilsyk. Det er ikke så moro da å kjøre dårlige Norske veier. Blir til og med bilsyk av og til når jeg selv kjører bil.

      Tror nok et sted i syden hadde passet meg best, men Norge har kjempemasse fint å by på 😊

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Jeg har planlagt en uke i Lofoten i juli, til datteren min, noe jeg harv gjort hvert år de siste årene. Utenlandsturene får vente til høsten. Har tur til Kreta i september, etter at både den og et par andre turer har blitt flyttet på ørten ganger . Da må det vel bli, tenker jeg. Håper jeg.
      Har også booket en uke på Finnskogen spa-og velværehobell i månedsskifte augúst/september. Resten tar jeg som det kommer, litt på fjellet, litt hjemme.

    3. Har vært på Rhodos..likte oss der 🙂 Har bare vært på norgesferie etter jeg blei syk for 11-12 år siden, kortest mulig kjøre- tur og ei overnatting.. blir sånn i år også..jeg blir utmatta av reising.. Men fint om samfunnet åpner for reiser ut av landet for dem det passer for..vet mange har stor glede av det og føler det hjelper på formen.. Fin uke videre <3

      1. Jeg blir også sliten av å reise. Det er derfor jeg liker cruise. Da kan jeg oppleve ting de dagene jeg orker noe og hvile andre dager og alt er så tilrettelagt for meg. Derfor også vi tar all inclusiv på hotell for da er vi ikke nødt ut på byen for å finne mat og drikke, de dagene jeg trenger mer hvile. Og når jeg så kommer hjem, kommer en hvileperiode. 🙂

    4. Jeg var på Rhodos for noen år siden, med en venninne. Og hadde samtidig avtalt med Karidansen å møte henne der. Det var en flott ferie med oss 3 damene, med sol, vann, gamlebyen, god mat og alt som hører med ♥
      Skjønner godt du er utålmodig. Jeg kjenner ikke på reisefeberen enda. Jeg har liksom roet meg med at det blir ikke i år. Så jeg har bestilt 3 hotellnetter i Bergen om et par uker 🙂 Blir å dra dit med datteren min 🙂 Det får bli min ferie, sånn utenom hytteturene til min brors hytte 🙂
      Krysser fingrene for at dere får reise ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg