Hvor mange trenger du?

 

 

Av og til blir jeg irritert.

Ja, hvem blir ikke det innimellom?

Ja, jeg kan irritere meg over noen jeg synes ikke oppfører seg slik det passer meg, akkurat der og da.

Du kjenner deg kanskje ikke igjen i det?

Hvorfor sa hen det?

Hvorfor sa hen ikke det?

Hen burde burde

Kjære vene altså, at det går an.

Hen bør da forstå at……

 

Vet du at det er da jeg trenger et par ekstra briller.

Jeg trenger å granske meg selv nøye.

Ja, for jeg vil ikke at noen skal forlange at jeg skal endre meg.

Jeg vil jo være den jeg er, slik jeg er.

 

Så hvorfor i huleste, forventer jeg så at andre skal endre seg, for å tekkes meg?

 

Ja, er det ikke slik det er?

Kjenner du deg igjen?

 

Nei, ta brillene på, to lag.

Så sterke at jeg får selvinnsikt.

Jeg kan ikke endre andre mennesker.

Jeg må endre måten jeg reagerer på.

Liker jeg ikke hvordan de er, ja da får jeg trekke meg unna.

 

Det er bare at når du får på deg selvinnsiktsbrillene, så vil du oppdage at du er ikke helt feilfri selv heller.

Kanskje kunne du reagert annerledes?

Merkelig de brillene der.

Du kan ta på så mange par at det går opp et lys for deg.

Det gjorde jeg.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg