Hva kan vel en nesten oppspist brødskive si oss

 

 

Jeg må le her jeg sitter for meg selv

Jeg hører mange si for seg selv at nå er hun helt tullerusk igjen

Jeg elsker å være tullerusk jeg

Jeg gir dere et bilde av en nesten oppspist brødskive

Og hva skal det bildet symbolisere

 

Jo, det er et symbol på takknemlighet

Mat er viktig, for næring er viktig for kroppen vår

takknemlighet er også svært viktig

Takknemlighet kan brukes som medisin, akkurat som mat

Takknemlighet er næring for det mentale

Det er lett tilgjengelig, det finnes i store porsjoner og det er helt gratis

Når du føler takknemlighet, skjer det gode, kjemiske prosesser i kroppen fin

Du produserer lykkehormoner som hjelper deg mentalt

 

Dyrk takknemligheten

Prøv så ofte du kan i løpet av dagen å verdsette det du har

Slik som en brødskive med egg, laks og agurk til frokost

Det er ikke en selvfølge at vi har mat på bordet eller at vi er frisk nok til å spise den

Så husk å takke for maten du får på bordet hver dag

En seng å sove i, et hus å bo i, venner, naboer, familie, kollegaer

Gi noen du møter et smil i dag

Vær takknemlig for at du kan få være med og dele av lyset du bærer på

Lyse opp dagen for noen du møter på din vei

Kanskje er de sendt din vei, nettopp for at du skal glede dem med ditt smil

Ved å smile og le, gir vi også oss selv en god gjerning

Så se på brødskiva di, si takk

Vær takknemlig for dagene du får her på jorden

I dag

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg