Hva hvis tankene mine satt fast

 

 

Hva hvis tankene mine satt fast

Ja det slo som en bombe ned i badekaret til meg

Jeg var så sur når jeg stod opp, at jeg måtte finne på noe lurt

Jeg tenkte at et bad måtte være tingen

Men nei, for i badet er jeg alene med tankene mine

De sure tankene på morgenkvisten

De som trekker og drar meg ned

Det er ikke noe moro å bade sammen med en som er sur

Men når man står opp og er sånn sur inni seg, så vil man jo ikke noe heller

Man bare furter og ikke noe er moro

Og det enda man vet at det er bare tull

 

Jeg avslutter kvelden før sengetid med å gå inn i mitt lysrom

Det har jeg lært hos Runar Halonen, meditasjonene hans

Jeg gjør det lysrommet positivt og bestiller det, til jeg skal stå opp

Men når jeg så står opp, er det rommet blitt ganske så kjedelig

Det er ikke lyst i det hele tatt

Og jeg forstår jo at det er bare jeg som kan snu dette

Men det er som jeg ikke vil inni meg

Jeg vil være i denne boblen av nedstemthet

Derfor dette badet da for å kvikke meg opp, men det var da jeg hørte

Hva hvis tankene mine satt fast

 

Skrekk og gru

Hva hvis jeg satt fast i den negative tankespiralen

Hva hvis jeg var skikkelig deprimert og kom meg ikke ut

Jeg er jo ikke deprimert, jeg er bare litt morgennedstemt

Opp av badekaret igjen i et muntert hopp

Ja, det var litt, kanskje ganske så mye overdrevet, jeg fikk veltet meg ut, er vel litt mer riktig

Hurra jeg kan snu tankene mine

De kan dra til Bloksberg de som sier det er farlig å tenke positivt

Jeg kan glede hjernen min med alt jeg kan gjøre i dag

Først frokost, for det kan hende blodsukkeret er lavt, så det er det som gjør meg så grinete

I dag skal jeg tekste flere bilder,  for jeg har jo ikke fått skrevet så mange enda, øvelsen på Lillasjel

Tiåringen kommer på besøk og har forlangt bestefarpannekaker

Jeg leser Galgen, nyeste krim til Yrsa Sigurdardottir og jeg liker den.

Hurra en hel dag,  jeg kan fylle opp med godsaker

Ja, ser der ja, tanker snudd og vi kan begynne på dagen

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg