Hjertevarmt besøk fra sør

Jeg er så heldig at jeg kjenner så mange nydelige, hjertevarme mennesker.

Jeg har så mange jeg er glad i.

Mange har jeg rundt meg i hverdagen og kan møte de oftere, mens andre bor langt unna.

At de bruker av sin ferie og besøker oss, setter jeg stor pris på.

 

 

Først kom Lise, som har vært her to netter.

Vi har pratet i munnen på hverandre, ja der er vi helt like.

Vi er så ivrig at vi har ikke tid å vente på at det blir stille.

Og vi har fnist og ledd og vi har tørket en og annen rørt tåre som har funnet veien nedover kinnet.

 

I går, før Lise dro, kom også Anne Marie og Kåre innom.

De farter rundt omkring med bobilen sin.

Vi har ikke sett dem siden vi overnattet hos dem i 2020, når vi var på corona-rundturen vår.

Da kjørte vi Bergen, Stavanger, Søgne, Kristiansand, Sandefjord, Halden, og møtte både familie og mange  av våre venner

Stavanger – Søgne

Anne Marie og Kåre hadde for noen dager siden besøkt hjemmet til Småsamannen.

 

 

Og når hun sitter salig her på balkongen, midt i trafikkstøyen og påstår at hun finner like mye fred her, som det var hos utenfor huset hans, ja da ble jeg jo rørt.

Gode energier, ro og fred i hjemmet er viktig for meg og da tyder det på at det har vi ❤️

 

Tilfeldig var det nok ikke at jeg hadde lagd rabarbragrøt og gjestene, uten å vite at jeg hadde gjort det, hadde de med seg sprudlende alkoholfri rabarbradrikke. Den var veldig godt, så den må jeg få tak i.

Morsomt var det også når vi satt og spiste pizza og Kåre sier at han forstod dialekten vår lett, men når gubben og jeg snakket sammen, da slo vi over på et eget språk, som var helt uforståelig, hihi

Neste år blir gubben pensjonist og vi får fri hele året.
Når våren kommer, da må vi prøve å ta turen til Søgne igjen.

 

Pizza er fint når man får gjester og egentlig ikke har tid å lage mat.

HJEMMELAGD PIZZA med kålsalat

Jeg lagde ferdig fyllet tidligere på dagen.

Og det er kun få minutter tilberedning.

Jeg kunne jo ikke kaste bort mye av Lise-tiden, på matlaging.

Så lagde jeg deigen på to minutter i foodprosessoren.

Så var der bare å slenge alt sammen og hive den i ovnen.

Og den ble veldig god, ja, jeg sier det selv jeg 😄

Glemte å ta bilde, så det blir bare bilde av restene.

I dag blir det restegryte av kylling fra torsdag, når Lise kom,  og pizzarester til kvelds og sannelig er det igjen litt rabarbra/jordbærgrøt også.

Her har det  vært lagd lite og svært enkel mat denne uken.

Men du verden for noen fine dager.

 


I går kveld var det et rart lys ute.

Det var helt mørk gult.

Jeg tok bilder, men de ble ikke klare, for alt var så diffust.

Det var kveldssol på ene siden av huset og styrtregn på andre siden.

 

 

I dag skal jeg lese ut Appelsinlunden, Leseeksemplar fra Cappelen.

Deretter skal jeg ta fatt på en ny krimserie som har fått gode kritikker.

Også fra Cappelen, som gir denne serien rett ut i pocket.

May Lis Ruus, Alle mine barn, kom hjem.

Ruus treffer vi når vi skal på krimhelg på Osterøy, siste helga i september.

 

Det blir ikke lest flere av feriebøkene nå, men Ruus sin bok er pocket og passer derfor fint inn i pocketsommertema.

Lesestabel juli 23, pocketsommer

I morgen kommer presentasjonen av auguststabel.

Men akkurat nå og resten av dagen, skal jeg kun være lat, utenom et par bokomtaler som skal skrives og litt mat for å mette magen.

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg