Hjernen min er annerledes

 

 

Hjernen min er annerledes

Det vil nok han jeg bor sammen med, være helt enig i, selv om vi nok ikke er enig om hvordan.

Det er litt intern humor.

Jeg har jo en hjerne som er superaktiv, ganske så travel.

Jeg blir jo nesten tussete av å ha radioen på mens jeg leser foreksempel.

Når jeg så refererer om noe som blir sagt, har ikke han hørt det.

Han stenger ute det han ikke har fokus på.

Her en kveld sammen med venner snakket vi om noen bilder jeg skulle henge opp på den blomstrede tapetet på stua, om at de kanskje ikke passet for det var for mye farger på dem.

Da dro karene på at det var det vel ingen som så, når de så på bildet.

Jo selvfølgelig sa vi damene, vi ser jo både bildet og veggen.

Nei, så man på bildet, da så man på bildet, fikk vi til svar.

Ja, hjerner er ikke like, det er noe vi alle vet.

 

Jeg så dette klippet av mediumet Theresa.

Jeg har ikke sett noe av henne på tv for jeg synes alt blir så dramatisk.

Men det er fint at de forsker på hva som skjer med hjernen vår når vi mediterer.

Og jeg tror det er forskjell fra person til person hvor fort vi kan gå opp og ned i bevissthet.

Jeg var en gang på søvnregistrering fordi jeg var så konstant sliten.

Legen sa at jeg hadde ingen søvnproblemer, heller tvert imot.

Jeg sov ekstremt godt, men………..

Det rare var at jeg var ofte våken, men gikk rett ned i drømmesøvn igjen.

Det var ikke vanlig sa han.

Så jeg har nok en litt annerledes hjerne jeg også.

Det har jeg god bruk for når jeg nå arbeider med Lillasjel.

 

Når man jobber med healing, readinger og mediumskap, jobber man i ulike bevissthetsstadier.

Det er som om man er en radio man må tune inn på den rette frekvensen for å motta det man skal.

Jeg forsker jo litt nå på hva lyset gjør med insulinet mitt så jeg sitter ute hele dagen så fremt det er mulig.

Noen ganger er pus også med, slik som på bildet.

Jeg hadde jo noen oppsiktivekkende resultater i juli i fjor med stor bedring av flere prøver.

Jeg prøver også å meditere mer når jeg sitter ute, men har fortsatt en tendens til å lure meg unna.

Men tegningene er en form for meditasjon, det er også Lillasjelord og det å lese.

Jeg merker når jeg leser en bok, så faller kroppen inn i en avslappende modus, selv om det er krim.

Det skal derfor bli superspennende å se hva prøvene viser i slutten av august.

 

Det er tid for nytenking når det gjelder spirituelt arbeid.

Håpet mitt er av vi skal avdramatisere det.

Gå bort fra ord som alternativt og overnaturlig.

Innlemme det i det naturlige, rett og slet ulik bruk av våre egne hjernebølger.

Hva vi kan utrette med kroppen når vi går inn i de ulike bevissthetsstadiet.

Det er ikke bare våken og søvn.

Alle har vel opplevd det stadiet når du nesten sover men du hører liksom lyder rundt deg.

Det er mange ulike stadier.

Fra de mer aktive der vi kan jobbe, som skriving og maling til dyp transe.

Er vi dypt nok, er hjernen stille, men vi hører fortsatt lyder.

Jeg synes det er utrolig spennende å jobbe med dette.

Jeg synes også det er fantastisk at yoga og meditasjon så vidt har begynt å inntre barnehager og skoler.

Å gi ungene et verktøy for å roe ned systemet, er bare gull verd.

Det kan bedre helsen deres både fysisk og psykisk.

Likedan i psykiatrien.

Før var de redd for meditasjon, men når vi har fått fordommene vekk og vet hvilket fantastisk verktøy det er for å roe hjernen, da brukes det mer og mer.

For selvhealing er det også gull verd.

Er du ikke i form, eller du er stresset, ta deg noen minutter hver dag med å gi kroppen ro ved å meditere.

Og tro ikke at du får til, for det gjør du.

Mange tror de ikke får til for det blir ikke stille i hodet.

Mitt dustehode er så krakilsk at det er ikke stille uten at jeg går veldig dypt i transe, men meditasjon er det likevel.

Så gi deg selv noen minutter hver dag der du lukker øynene og er i stillhet.

Se for deg et glass vann inni hodet og ha fokus på det.

Eller la tankene bare komme og se at de forsvinner ut igjen.

Øk også gjerne tiden der du er i naturen, leser, hører musikk, kreativt arbeid, der du roer ned.

Det vil gjøre underverker for helsen din.

I dag

LInker til hjerner om hvordan de er annerledes

Kreative hjerner

https://forskning.no/innovasjon-oppfinnelser-ny/kreative-hjerner-er-koblet-annerledes/290077

Psykopathjerner

:https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2QGKv/ny-forskning-psykopater-har-annerledes-hjerne

Deprimerte hjerner:
https://www.nettavisen.no/nyheter/deprimerte-har-annerledes-hjerne/180090.html

En optimists hjerne:
https://utforsksinnet.no/en-optimists-hjerne-fungerer-annerledes/

2 kommentarer
    1. Jeg klarer å skrive blogg, mens jeg ser på serier med samboer. Men ellers er jeg dårlig på f eks å avlese tegnspråk mens jeg hører folk som prater. Den auditive kanalen blir for sterk, så jeg klarer ikke konsentrere meg om det visuelle. Eller øynene klarer vel, men ikke hjernen 🙂 Jeg kobler av når jeg skriver tekster. Også ofte når jeg skriver blogg. Min måte å glemme ting utafor. Tur er også deilig for avkobling. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg