Hjelp, nå har jeg gått meg fast i en felle

Hjelp, nå har jeg gått meg fast i en felle.

Det betyr at jeg er i bedre form.

Men…….

Du verden, dette er en farlig felle.

Det heter Tv.

 

Jeg siger ned med frokosten og ser MasterChef Australia.

Det er helt ok.

Det som derimot ikke er ok, er at der blir jeg sittende.

Hele dagen igjennom.

Akkurat nå er jeg på sesong tre av  Camp Culinaris.

Hoderystende ser jeg på hvor mange av de som ikke har peiling på å lage mat.

Og dumme meg, jeg ser og ser, episode etter episode.

Vet dere det at det blir man jaggu ikke bedre form av.

Jeg har det mye bedre i godstolen på leserommet mitt.

I stillhet med boken min.

Av og til blir jeg litt lei av å lese også.

Det er forståelig det, men jeg kan ikke bli sittende foran tv-en hele dagen.

 

Jeg kom meg ut en liten tur.

Se hvor lite snø det er på balkongen nå.

Men i det jeg satte meg ute, kom jeg på at jeg hadde massasjetime.

Da fikk jeg fart på meg og kom meg i dusjen, så jeg var klar til hun kom.

Etterpå følte jeg meg som et nytt menneske.

Likevel greide jeg å falle ned foran tv igjen.

To nye timer foran skjermen.

Går det an liksom?

Ja nå lovte jeg min massasjevenninne å ikke si at jeg ikke var flink.

Hun var litt lei av dette at vi var så opptatt av å være flink hele tiden.

Hvorfor være så streng med oss selv.

La oss slakke slik på kravene.

Noen ganger gjør bi det bra, noen ganger mindre bra.

Det må være ok.

Nå skal jeg lese i boken min.

I dag

8 kommentarer
    1. Ikke lett det der, for det er så mye spennende man vil ha med seg. MasterChef er jo så gøy. Jeg har funnet min løsning. Jeg tar det opp, for det kan jeg på mitt tv. Så kan jeg med letthet korte inn mange av programmene. Vekk med reklame og en del annet, men jeg får med meg siste del, der de forteller hva de har laget og hvem som går videre eller ikke. I det siste har det blitt mye innspilt, for jeg rekker ikke å se det. Da går det fort unna enkelte kvelder for liksom å ta igjen programmet. Men vi må slett ikke være så flinke hele tiden, da blir jo det et stress også. Nyt dagen din. Klem 🙂

    2. har lett for å dette forran tv jeg også ,men det er slik om vinteren og tidlig vår før sola dukker opp i hagen ,i dag er det frost ute,så jeg er inne jeg til sola dukker opp og tiner,da skal jeg ut en tur ,men i dag slo jeg av tv ,har strikketøy i hendene i stedenfor ,ha en fin dag da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg