Her varer jula til påske

 

Her varer jula til påske.

Jeg er ingen stor “pynter”.

Mange koser seg med å pynte til de ulike årstider og høytidsdager.

Jeg har mistet piffen helt.

Jeg orker rett og slett ikke gå i gang med noe ekstra.

Det er ikke det jeg bruker kreftene mine på.

Og jeg lever godt med det.

 

Men her om dagen,oppdaget jeg at jeg hadde dompaper på kjøkkengardinene.

Denne jula ble det faktisk byttet.

Ja de burde jo vaskes de som hang der.

For skams skyld tenkte jeg at dompapene må få hvile seg.

Kanskje kommer de opp igjen til jul.

Bare kanskje.

Det bestemmer jeg ikke nå.

 

Men i det jeg bestemte meg for å ta de ned, dukket det opp et nytt dilemma.

De andre er ikke strøket.

Da er gode råd dyre.

Ja for øyeblikket er jeg ikke alene hjemme.

Nå lurer du kanskje på hvilken betydning det har.

Jo når det er mer folk i huset, da er det litt mer aktivitet rundt meg.

Da gidder jeg ikke å gå i gang med prosjekter som stryking av gardiner.

Jeg dro derfor på  Princess og kjøpte nye.

Jeg la frem utfordringen for  ekspeditøren.

Men jeg vil ikke ha grønne sa jeg.

Og endte opp etter mye tvil, med grønne.

Men hun advarte meg, det gjorde hun.

Det kunne hende de måtte …….. strykes.

 

Jeg dro hjem, pakket de ut og tenkte hmmmmm.

I morgen skal jeg stryke.

Nå er det slik at slaven min er, som slaver bruker å måtte være, tidlig oppe.

Når jeg kommer tuslende et par timer senere, ja da har dompapene fløyet.

De vårgrønne gardinene er hengt opp, uten stryking.

Og de ble rettelig fine.

 

 

 

Men det fineste skjedde når jeg pakket de ut i går.

Jeg holder jo på med dt kreativt prosjekt, der jeg bare leker meg med farger og streker.

Helt uten mål og mening.

Jeg føler nemlig det er hva jeg trenger akkurat nå.

Mer enn påskepynt.

Og i det jeg så gardinene, fikk jeg denne intense kriblingen innvendig.

Den som heter inspirasjon og glede.

Det skal nemlig ikke så mye til bestandig.

Det er nok det samme de føler de som elsker å pynte hus, tenker jeg.

Nå vil jeg tegne litt jeg.

I dag

 

 

Pluss er annet prosjekt. Ja nå stables jo bøkene for april her og marsstabelen har krympet.

Bare tre igjen, pluss en på sengekanten.

 

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. Ja, noen ganger er det slik, løser opp er problem og en ny en dukker opp slik som med deg, men du fikk inspirasjon til noe annet og det er veldig bra:)
      Slik går det med meg noen ganger.
      Jeg får også plutselig impulser å gjøre noe kreative ting:)
      Når det gjelder bøker, det ble lite lesing for meg i det siste ettersom tiden blir brukt til blogginnleggene:)
      Håper jeg får tiden i påskeuken når jeg tar ferie:)

    2. jeg hadde julegardine da barna var små ,da jeg og mannen ble bare oss to kjøpte jeg nye ,i en mørk rødfarge og kvitt ,rødt er jul for meg men dei tåler å henge hele vinteren siden det ikke er julemotiv på :=) det var fine gardiner du kjøpte da :=) grønt er en deilig farge

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg