Her er det slutt på å ta seg sammen

Ofte når noen ikke gjør som man forventer, ber man dem ta seg sammen.

Man sier det ofte til barna når de er rampete.

Eller når de skal gjøre leksene sine.

Det dumme er at det blir sagt til voksne også.

Og ofte i en svært nedlatende tone.

Ta deg sammen du nå da.

 

Jeg har tenkt på det litt nå i julen.

Jeg har vært veldig sliten.

Sånn at du bare vil sitte og sitte men det er slitsomt å sitte også.

Da kommer tankene på om man kan ta seg sammen.

Men jeg har kommet frem til at det er ikke mulig.

Hvis man presser kan man nemlig forlenge kjellerperioden, som jeg kaller den.

Jeg er stort sett godt humør, men i slike perioder blir man litt nedstemt i tillegg.

Litt engstelig også, for man vil jo ikke være sånn lenge.

Derfor lurer man litt på om man greier å ta seg sammen.

 

Men nei, det skal man ikke.

Man skal la kroppen få den hvilen den har bruk for.

Det er viktig å huske at en selv har ansvaret for å passe på.

Ikke la andre presse en, når man ikke har krefter.

Det man skal være obs på er at man blir påvirket av energiene rundt seg.

Det er mange følelser ute og går i julen, sterke følelser.

Er man sensitiv og åpen,  kan en bli påvirket av de og tro det er ens egne.

Det er ikke nødvendigvis det.

Det kan være at man plukker opp det som ligger rundt en.

Og er man litt nede fra før, vil dette forsterkes.

Be kroppen din rense energiene.

Se for deg et hvitt lys komme inn gjennom hodet, fylle kroppen din og ta med seg de tunge energiene ut gjennom føttene..

 

 

I dag kjenner jeg det løsner hos meg.

Jeg kjenner at nå kan jeg igjen våkne litt opp.

Jeg har sovet bedre og begynner å føle meg mer uthvilt.

Optimismen begynner å komme sigende.

Det kjennes ut som om sandsekkene jeg har dratt på, begynner å falle av.

Det er en deilig følelse.

Ta det noen minutter med øynene igjen.

Se for deg at jeg sender deg healing sammen med disse ordene.

La kroppen din slappe helt av mens du puster rolig.

La julestresset renne ut av deg.

La julefreden senke seg i deg.

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg