Her en kveld skjedde det noe merkelig

 

Her en kveld skjedde det noe merkelig

Jeg får ofte ord i hodet i det jeg legger meg

Dette har vært en aktiv periode der mye kommer, men bestandig i det jeg skal legge meg

Når jeg står opp igjen, er de borte.

Jeg sier at skal jeg skrive, må jeg få ordene når jeg er våken.

Jeg kan ikke stå opp igjen for å skrive,

Det merkelige med disse ordene som kom og som kommer tilbake , er at de er på nynorsk.

Jeg skriver jo bokmål, selv om dialekten kanskje er nærmere nynorsk.

Det er ikke enkelt å skrive på nynorsk når man bruker bokmål

Jeg funderer på om dette er noe som skal øves på

Jeg ser jo selv at det blir ikke helt riktig, men det er interessant

Hvorfor kommer ordene sånn skal tro

 

Kjærleiken tok slutt, sa ho

Nei, svarte eg, det kan den ikke

Kjærleik tar aldri slutt

Ja, men eg føler den ikkje meir sa ho

Då er det fordi du ikkje vil, sa eg

Du vil ikke kjenne  den

Du vil ikke nøre oppunder flammen så den brenner

Kjærleiken tar aldri slutt

Den vil bestandig være der

Inni deg

Til evig tid

Om du kjenner den eller ei, det er ditt valg

Du kan verne om den, stelle den eller du kan la den visne bort

Men den døyr ikke nokongång

Å seier ho, å,

kva gjer eg då

Jau, du elskar deg sjølv

Du lar lyset ditt stråle

Du kjenner kjærleiken inni hjarta ditt

Du kjenner hjarta ditt banke

Du seier ja til å vare i kjærleiken, puste den inn og ut

Kjenne den med heile deg

Da vil aldri kjærleiken døy for deg

Å sa ho, å

Takk, det vil eg

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg