Heine Bakkeid, Jeg skal savne deg i morgen

Heine Bakkeid, Jeg skal savne deg i morgen

Et leseeksemplar i e-bok format fra Aschehoug.

Jeg har fått den tredje boken i serien om Thorkild Aske, Vi skal ikke våkne, og tok med meg den når jeg skulle på tur i helga. Jeg leste i bilen og fant ut at en e-bok ville da vært fortreffelig. Jeg gikk inn på Aschehougs sider og der fant jeg bok 1 og 2 i denne serien, og da fant jeg det naturlig å begynne med nummer en og det var jeg glad for. Jeg lastet ned på ipaden på et øyeblikk og 7 timer i bilen gikk i full fart, ja jeg var passasjer altså.

Jeg skulle ønske at denne krimboken blir filmet, for det tror jeg ville blitt suksess. Den er kjempespennende, så spennende at jeg nesten holdt pusten til tider. Man vet jo at i og med at det er flere bøker, vil Aske overleve, men likevel var det ulidelig spennende.

Jeg anbefaler å lese første boken for vi får høre historien bak Askes fengselsopphold, og det kan være greit å kjenne til, før man begynner på de neste bøkene.

Jeg gleder meg til å ta fatt på de to neste.

Jeg har funnet enda en forfatter jeg må følge, du verden hvor travelt jeg begynner å få det. Jeg fikk høre i dag at det gis ut 5000 boktitler hvert år så jeg får nesten panikk over at jeg får lest så få.

Dog må det sies at jeg foretrekker papirutgaven, fremfor skjerm, for av en eller annen grunn, føles boken mer personlig. For meg er det lettere å leve meg inn teksten når den er på  papir, vet ikke hvorfor, men jeg leser på en annen måte. På skjermen leser jeg mer ord for ord, men i boken tar jeg inn hele setninger og ser derfor lettere situasjonene i bilder. Det er derfor jeg finner lydbøker vanskelig også, for jeg får da ikke tid til å se bildene før oppleseren har gått videre. Men jeg funderer på om jeg skal gjøre flere forsøk på lyd, for det kan være fint de dagene jeg er veldig sliten og ikke har konstentrasjon til å lese. Da kan jeg legge meg på sofaen og lytte, kanskje.

 

 

Den tidligere avhørslederen Thorkild Aske har nettopp sluppet ut av fengsel når han overtales til å reise til et nedlagt fyr i det nordnorske havgapet: en ung mann nettopp har forsvunnet. Høststormene herjer, og mørketiden nærmer seg. Det blir snart klart for Aske at han ikke er alene på den forblåste fyrholmen.
Dette er første bok om Thorkild Aske

4 kommentarer
    1. Anbefaler lydbok! 🙂 Prøvde å høre på denne boken faktisk, men likte desverre ikke fortellerstemmen, haha.

    2. Jeg leser bare papirbøker når jeg leser, og jeg tror at mange nok foretrekker det…
      Jeg leser jo ikke krim, men merkelig nok elsker mine to døtre det, så kanskje jeg skal anbefale…

      1. Ja, jeg liker også best papir. Grunnen til at jeg nå har lest e-bøker er at det er eldre bøker og jeg får kun de nyeste som leseeksemplarer i papir og da er det fint at jeg kan oppdatere med på de jeg ikke har lest, før jeg begynner på den nyeste. Men nå skal jeg sette meg ned og lese den nyeste til Bakkeid, i papir. Blant annet savner jeg å kunne bla tilbake lettere og lage eseløre der jeg finner sitater jeg skal bruke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg