Haulaus kjerring på Kristi Himmelfartsdag

 

Jeg kjøpte meg en liten souvenir fra reisen.

 

 

Ja i tillegg til disse.

Vi spiser souvenirer, servert med grillspyd og salat

Det er, som du ser,  ei lita kjerring med stor mage.

Jeg tenkte at det der er jo meg.

 

 

Den kan jeg ha stående i samlingen min

 

Her kunne jeg vel passet inn?

Det er jo slik når man er litt “rar”, at man ikke er helt slik som andre.

Og slik ble det vel egentlig nå også.

Når jeg pakket opp kjerringa, var den nemlig haulaus (oversatt uten hode)

 

Dagene går litt i surr når man er på ferie.

Ikke slutter det om man kommer hjem heller.

I dag tenkte jeg at det er Kristi Himmelfartsdag.

Ja, det er torsdag og gubben har fri.

I tillegg gratulerte jeg ei venninne med dagen.

Det var en måned siden.

Av og til tar det litt tid før tankene kommer helt frem i dagen, kan du si.

Jeg glemte det i fjor også.

Da sa hun at en hilsen er fint å få, uansett når på året det er.

Og er du sen nok, sa hun, så er du jo bare tidlig ute, til neste år.

Når jeg skriver nå, så begynner jeg å fundere på, om jeg kanskje ringte henne.

Kanskje husket jeg det likevel.

Ja, slik går dagene her i huset.

Er det rart at kjerringa er haulaus.

Det er jo meg på rett

I dag

Ps. Hva er dagens moral? Vær som du er, med eller uten “hau”

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg