Ha det bra, nå flyr vi avsted

Da er vi klar for avreise.

Uansett om man reiser mye, er det bestandig noe nytt.

Første gang vi dro til usa, var det intervju når vi sjekket inn.

De skulle vite all verden om både det ene og det andre.

 

Denne gangen fikk vi Mail om innsjekk, men jeg fikk ikke til å registrere, bare feilmeldinger.

Jeg prøvde å ringe for å bestille seter på langdistansen.

Vanskelig å høre hva hun sa og hun snakket gebrokkent engelsk og jeg knoter jo på min måte.

Ekko og dårlig lyd, men hun legger inn seter og sier det er confirmed og at jeg skal få Mail.

Det får jeg ikke.

Jeg har nok stavet feil email eller kredittkortadresse.

 

Så kommer vi på flyplassen og skal sjekke inn.

Skal spørre om seter tenkte jeg.

Men her er det kun selvinnsjekk.

Ingen betjente skranker.

Vi har fått seter i midten, rad 46, slett ikke det vi ønsket oss.

Vi kunne bytte, men var nesten ikke noe ledig.

På de setene vi har fått, slapp jeg ihvertfall å måtte presse meg forbi noen, på alle mine doturer.

Hadde vi tatt vindu, hadde jeg fått en passasjer ved siden av meg.

Det har jeg nå også, men slipper å mase meg forbi.

 

Vel, jeg fikk registrert oss.

Boardingpass og bagasjelapper ble spydd ut.

Bare å levere kofferten.

Og vips har jeg fått bekreftelse på Mail.

Vi kunne tatt covid selvtest, men valgte å gå til dr.dropin på flyplassen.

Negativ test levert minutter etterpå, også sendt til HelseNorge.

Tåpelige regler. På cruise 9 dager eller  mindre, trenger du ikke test.

10 dager og du må ha test.

 

Stadig er det  noe nytt.

Man skal holde tunga beint i munnen for å følge med.

Det er fjerde utenlandsreiser min i år, alle har hatt ulik innsjekking.

Jeg er glad jeg greier å få det til.

Jeg er ikke noen dataekspert og liker ikke alle disse registreringene.

Feilmeldinger om alt mulig.

Denne gang var det telefonnummer de ikke godtok.

Det var et nummer for lite.

Det hjalp ikkenoe at jeg ropte frustrert at det er dette nummeret jeg har.

I Norge har vi ikke flere nummer.

 

Men nå har vi sjekket inn.

Gubben har fått øl og jeg kaffe.

Jeg har fått i meg litt mat.

Nå skal jeg på med reisestrømper.

Zürich først, deretter Miami.

I dag

6 kommentarer

Siste innlegg