Går du på rett side av veien?

Jeg går definitivt på rett side av veien

Men hvilken vei

Jo, min vei

Du går på din side av din vei

Vi kan gå hånd i hånd til tider

Vi kan vinke til hverandre fra side til side

Vi kan sitte sammen på en benk og ta en kaffesup og en matbit

Vi kan ha en holdeplass med dype samtaler

Der kan vi diskutere hvilken vei som er best for oss

Vi kan dele ideer og tanker vi har

Jeg kan kanskje se hva som holder deg tilbake

Kanskje jeg til og med kan plukke en stein ut fra ryggsekken din

Du kan stryke meg over ryggen, gi meg en klem og noen trøstens ord

Du kan fortelle meg at de erfaringer jeg har gjort meg, er nyttige

Du kan si meg at du forstår at det har vært tungt, men at jeg må vite at jeg har valgt det før jeg kom hit

Vi er på jorden for å lære

Der vi kom i fra og dit vi går, har vi hverken hjerne eller kropp

Der snakker vi med hjertet, med sjelen, med lysets språk

Der må vi ikke hanskes med alle disse følelsene som menneskene har

Det er derfor vi går på denne veien

Vi er elever, studenter på veien tilbake til lyset

Vi skal erfare, vi skal føle både det gode og det smertefulle

Da er det godt å kunne søke sammen

Søke sammen med de vi har avtalt å møtes med her på jorden

I disse skoene vi går i

I denne kroppen vi har tatt bolig i

Vi går hver vår vei, men likevel sammen

Det som er riktig for meg, det kan være feil for deg

Vi skal ikke erfare de samme tingene

Vi har ulike oppgaver vi skal utføre

Du skal kanskje lære om lysets krefter mens jeg skal smake på hvordan de mørke kjennes ut

Hvilken styrke de har, hvor tungt kan det være

Der det er lys, er det og skygger

Vi må anerkjenne de skyggene

Vi må blåse de bort

Når lyset er rett over oss, når lyset fyller hele kroppen vår, da er det ikke rom lenger for skygge

Da er veien gått til endes

Da er vi klar til å ta fatt på nye oppgaver

Er du med meg

Går du sammen med meg et stykke på veien

Kom hold hånden min, så tusler vi oss avgårde et stykke sammen

Jeg har med papir hvis det kommer en tåre

En tåre som renser bort de vonde følelsene eller en tåre som renner av glede og undring

Jeg er glad i deg

Takk for at du vil gå sammen med meg

I dag

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg