For meg er Covidspøkelset er endelig borte

Pus og jeg nyter balkongen.

Her har vi det godt,  nå når det er så fint vær.

Covid banket på døren i helga.

Den ville absolutt inn.

Den påstod at jeg hadde vært heldig som hadde sluppet unna men nå ville den ikke gi seg før jeg overga meg.

Jeg prøvde å spørre om jeg ikke hadde hatt nok infeksjoner i det siste, men nei, jeg manglet visst denne.

Så den trengte seg på, men den er ganske snill mot meg heldigvis.

Begynte forsiktig fredag med at jeg klødde i halsen, litt slapp i helga.

Men slett ikke mer enn at jeg fungerte fint.

I går verket kroppen og jeg hostet ut over kvelden, men ut på natta sovnet jeg.

Våknet i dag med en følelse av at nå har det snudd.

Litt Ibux og hvile, så er spøkelset borte.

 

Tenk det, borte.

Nå har jeg 3 vaksiner og et utbrudd, nå er det ikke noe mer å passe seg for.

For en fantastisk følelse.

Og jeg føler meg som verdens heldigste, som fikk det først nå.

Tenk hvordan det var i starten i mange land i Europa.

 

 

Nå har jeg planlagt 4 reiser i år, pluss krimhelg på Osterøy igjen.

Treneren får bli med på alle, unntatt en.

Han vil nok ikke på kurs på Arthur Findlay, eksperimentell transe.

Han skal i mai begynne å jobbe 12/9, så krysser fingrene for at han har fri når det er krimhelg.

Er det rart jeg sitter her og jubler.

Heldiggrisen jeg altså.

I dag

 

 

Snø snart borte. Håper det ikke kommer mer, selv om det er sannsynlig at det gjør det. Vi er tidlig i mars.

10 kommentarer
        1. Ok, det gjorde jeg for laaaang tid siden, men lurte på hvordan du kom fram til konklusjonen om at det ikke er mer å passe seg for, nå når regjeringen sier det motsatte og prøver innføre segregeringssertifikat..?

          1. Jeg bor på et lite sted som ikke har hatt smitte og derfor ikke behov for munnbind. Nå når det var mer smitte brukte jeg, siden jeg fortsatt var redd for om utmattelsen min ville bli verre hvis jeg ble smittet. Siden jeg nå har corona og det ser ut til, så langt å gå veldig bra, trenger jeg ikke være redd for det lenger. Siden verden nå åpner opp, trenger jeg heller ikke være redd for flere kansellerte reiser, forhåpentligvis. Og om det ble koronasertifikat, ville jeg tenkt at det ble vel ikke noe verre for oss enn alle andre land som bruker det. Nå har jeg ikke noe tro på at det blir det, for nå er jo snart alt tilbake til det normale. 🙂

    1. Så herlig at du ikke ble veldig syk. Jeg får det visst ikke samme hva jeg gjør. Jeg vil også bli ferdig med det..Men nytter ikke. Og jeg pleier å få alt !!! Jaja, nå har jeg bakt sjokolade kake med appelsin og den skal nytes ute med barnebarna 😀 Ha en fin dag da du, og til piss med corona 😅
      God bedring gsklem fra Hilde.

      1. Takk og lykke til 🙂 Det er så ulikt hvordan man reagerer. Nå vet jeg jo ikke mer foreløpig enn at jeg er mye bedre i dag enn i går, men krysser fingrene 😀 Uansett må jeg ta det rolig fremover for kroppen min er ganske sliten fra før 🙂 Sjokoladekake og barnebarn hørtes nydelig ut 🙂

        1. Masse god bedring til deg!!! Tenk, jeg som bor i Nordre Follo som Otto Jespersen lagde en parodi på og har en på ungdomskolen og en på videregående, har gått klar så langt, men jeg venter bare på det. Her har vi alle holdt oss friske med unntak av forkjølelse. Lykke til med reiser og krim helg og alt som måtte være. Jeg har hatt liten tid til lesing i det siste og det er litt trist. Håper formen går rette vei 🌹. Hilsen Cecilie

    2. God bedring til deg!

      Men at det ikke er mer å passe seg for trur jeg ikke du har rett i. Sønnen min har hatt Covid to ganger i løpet av 4 måneder. Først Delta-varianten (sannsynligvis), før Omikron. Og viruset endrer seg hele tiden, så vi blir nok aldri immune. Men vi som har tatt vaksinene unngår å blir alvorlig sjuke, de fleste av oss.

      Sjøl sitter jeg og bare venter på at det skal bli min tur, for selv om vi har hatt to runder smitte i huset er det kun 16-åringen som har blirr sjuk. I helga var jeg på et stort årsmøte over to dager, med 250-300 deltakere, og i går og i dag har det tikket inn meldinger om positive tester fra flere av de jeg satt i nærheten av. Så slipper jeg unna denne gangen, da forstår jeg ingenting! Sitter på hjemmekontor for sikkerhets skyld, tenker å ta en test i ettermiddag, før jeg drar på korpsøvelse. Hypokonderen i meg kjenner på både det ene og det andre, men vi får se…

      1. Jeg har jo vært redd for hvor syk jeg ville bli med en skrantende helse fra før men nå opplever jeg at det er ikke verre enn det jeg strir med ellers, derfor kan jeg puste lettere. Og ja det blir til at man går og kjenner etter, særlig hvis man skal noe. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg