Finn en lidenskap

obs. Bildene viser en del leseeksemplarer, gitt av forlagene, i tillegg til de jeg har kjøpt selv.

 

Å være hjemmeværende full tid og ikke klare så mye aktivitet, er faktisk til tider en hard mental jobb.

Det er lett å sige ned i nedstemthet og tiltaksløshet.

Man må ofte jobbe med tankene for å skape dagene best mulig.

Man må fokusere på alt man har å være takknemlig for.

For min del er det faktisk veldig mye.

Jeg er rett og slett privilegert.

Bøker og sosiale media er svært viktig for meg.

Arbeidet med bøkene gir en lykkefølelse som er medisin.

Å “møte” likesinnede på nettet, er derfor en stor glede.

Selv om jeg er mye alene, utveksler jeg likevel samtaler med mange mennesker i løpet av en dag.

 

 

Jeg begynte i høst å lage meg inspirasjonsstabler hver måned.

Jeg har forståelse for at mange synes dette er tullete,  men for meg har det gitt mye glede.

Jeg bryr meg ikke om de som ikke forstår denne gleden.

Disse stablene ser jeg fra stolen der jeg stort sett sitter når jeg er innendørs.

Er det fint vær sitter jeg ute hele dagen

 

 

Jeg lager meg til og med engasjement, med måten bøkene plukkes ut.

Jeg er jo så heldig at jeg samarbeider med mange forlag som setter pris på engasjementet mitt.

Jeg får derfor mange bøker jeg kan lese hvis jeg ønsker det.

Jeg får ikke betalt i penger, men i glede.

De første månedene jeg lagde stabler, var det mest nye bøker, men deriblant ihvertfall en som hadde ventet lenge og en jeg hadde kjøpt selv.

De som ikke vil kjøpe bøker, kan jo plukke stabler slik jeg gjør det, med bibliotekbøker.

I det siste har jeg tenkt farger når jeg har plukket bøker.

Farger er lys, lys er healing, hver farge sin frekvens.

I det jeg sitter og ser på stablene mine, gjør fargene meg godt også, i tillegg til forventningene om leseopplevelsen og gleden ved å lese.

Også gleden av å reise i tid og sted, over hele verden.

Det gir mat til hjernen, noe som også er viktig når man ellers er lite aktiv.

Ingen kan stoppe meg fra å reise

 

 

I starten lagde jeg kun en stabel for hver måned.

Etterhvert ble jeg så ivrig at jeg begynte å plukke ut neste måned også.

Jeg klarer liksom ikke å vente.

Det kribler inni meg av forventning.

Den øverste stabelen er derfor juni.

Den er i rødfarger.

Der kommer det også fire bøker til.

De vet jeg ikke hvilken farge de har.

Jeg er jo ikke helt gal, jeg plukker jo de bøkene jeg vil.

Det er ikke sånn at jeg lager et skjema jeg må følge for en hver pris.

Ikke skal det være stress heller.

Når jeg ikke alle eller det kommer noe annet, er det ok.

Jeg tror nemlig at en pakke som er på vei til meg, inneholder den nyeste Jan Philip Sendkers nyeste, nemlig Kunsten å følge hjertet.

Jeg er dessuten i juryen i Ulestkonkurransen Til Bookis.

Vi har nettopp valgt ut bøker der til neste leserunde.

Hvilke bøker vi har valgt, er foreløbig hemmelig.

Vinneren av forrige runde avsløres 1. Juni.

Dette er en konkurranse der leserne også kan stemme så følg med på Bookis sine sider.

Der blir de nominerte presentert i ukene som kommer.

Den blå stabelen er julibøker.

Cruise i Middelhavet er kansellert så det blir mest sannsynlig bilferie.

Alle bøkene i den stabelen, kommer derfor neppe til å bli lest, men de blir kanskje med i bilen, så vi har noe å velge i.

Det er nemlig også en glede, en følelse av overflod.

Den hvite stabelen er august og den kommer nok til å plukkes fra hverandre og byttes på mye før august kommer.

Men gleden over å se bøkene der.

Den gleden er stor og stabil.

Så moralen er, Finn deg en lidenskap.

Bry deg ikke om andre synes det er dumt, bare det gir deg glede.

Hos meg er det stor glede

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg