Finn dine egne små lykkepiller.

Velvel, klokka er blitt 12.

Jeg har vært oppe siden ni, men fortsatt er kroppen sur og grinete.

Den vil ikke helt våkne i dag.

Det er da jeg må gi den medisin.

Og den medisinen er gratis og uten bivirkninger.

 

Jeg gir den en liten meditasjon.

Det roer systemet og gir en god mental boost.

Jeg trenger ingen hjelpemidler.

Jeg bare lukker øynene noen minutter.

Tankene som kommer sender jeg bare videre.

Senere, sier jeg, dere kan komme igjen senere, hvis det er nødvendig.

Jeg konsentrerer meg om hvilke farger ser jeg med øynene lukket.

5~10 minutter gjør underverker.

 

Den neste medisinen er å gi meg selv små gleder.

Jeg må nemlig gjøre denne jobben selv.

Ingen kommer og slenger gleder i fanget mitt.

Jo litt gjør de jo det, fine meldinger foreksempel.

Men de kan jeg jo ikke fikse selv.

Og jeg kan glede meg over at gubben kommer hjem i dag.

Og glede meg over at jeg faktisk gleder meg hver torsdag.

Jeg får også en liten, holder på å bli stor, middagsgjest i dag.

Det gir stor glede.

 

De små gledene kan være at hurra jeg kom meg gjennom et vanskelig brett på Candy Crush.

Ja det er tilfeldig da, men heldig at det skjedde nå, for det skaper en liten innvendig jubel.

Og så bruker jeg den medisinen som gir meg glede hver dag.

Jeg har begynt å planlegge mars nemlig og april og litt mai og juli, ikke juni, hmmm

Hvilket tema jeg skal ha og hvilke bøker passer til temaet.

Ja ikke fordi det må bli som jeg planlegger, kun fordi forventningene booster hjernen min.

Jeg skaper de gode hormonene som beroliger og løfter.

For ikke å forglemme dagens episode av MasterChef Australia.

Jeg gleder meg hver eneste dag fra mandag til fredag.

 

Dette er små gleder i hverdagen for meg.

Små, men de er ikke uten betydning.

Nei de er faktisk svært svært betydningsfulle.

De løfter en lettere nedstemt kropp.

Det må ikke være de store begivenhetene.

Finn dine egne små lykkepiller.

I dag

 

Sommernatten leste jeg i går, omtale kommer. Vi var en familie skal jeg lese i dag.

Jeg har lest mye denne måneden og de som opprinnelige stod som ekstra, la jeg nå inn i stabelen. Jeg har også lagt inn Amanda Prowse, Theo, hvis jeg skulle komme så langt, for nå kommer snart den tredje i trilogien, Kitty.
Amanda Prowse, Anna

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg