Enkel middag, nydelig godt

Vel, jeg er slapp av infeksjon og pencillin, men mat må vi ha.

Og mat er viktig når kroppen sliter.

Heldigvis har jeg matlyst, ihvertfall litt ut på dagen når kroppen har fått våkne skikkelig.

Derfor lager jeg middag.

Jeg greier ikke å stå lenge så det må skje raskt.

 

Da blir det ovnsform, pasta eller wok, gjerne wok med nudler.

I dag ble det med ris.

Jeg setter risen på koking.

Surrer ei pk strimlet svinekjøtt.

2 fedd hvitløk, 1 chili, 3 vårløk, 2 champignon, salt og pepper.

Lar det surre noen få minutter, sammen med kjøttet.

Har i en neve cherrytomater og en halv boks ananas.

Litt soyasaus og en dasj sursøt saus.

5 min og vi kan spise nydelig svinekjøtt wok med ris.

Middag trenger ikke være vanskelig eller dyrt eller ta lang tid.

Surr sammen det du finner i skapet.

Lag deg et basis-sortiment som du alltid har i hus.

Da kan du ta det på sparket.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg