Du verden hvor vi farter hit og dit

 

I går var det aktivitetsdag.

Romsdalsgondolen og Restaurant Eggen hadde åpning i går etter vinterstenging og vi måtte lufte oss.

Egentlig ville vi opp og se solen, men restauranten åpnet ikke før 16.00 og da var solen borte.

Men vakkert var det likevel.

 

Men før vi dro, spiste vi middag.

Jeg driver fortsatt og prøver meg på den airfryer-boka mi, men der står det mye som er merkelig.

Jeg hadde rester fra kyllingruller, de lagde jeg mandag.

Der skulle det være fyll av en kvart broccoli, 3 ss kremost, 4 ss revet ost.

Men du skal ha en ss på hver av fire fileter, mao har du mer fyll enn det er behov for.

Dette er en gjenganger i oppskriftene at det stemmer ikke, hvis det ikke er jeg som er blitt helt skrullete.

Nå hadde jeg store fileter og fem av de og hadde to ss på hver filet så jeg fikk brukt opp alt fyllet.

Og de ble gode.

En rull på hver var mer enn nok for oss, så jeg har en til over helga, når gubben drar igjen.

To spiste vi i går.

Sammen med Spanakopita, som er fyll av spinat, løk og fetaost i filodeig.

Jeg brukte butterdeig og hadde i litt paprika og rødløk, men igjen ble jeg forvirret av oppskriften.

250gr spinat. Min pk var 65 gr. Skulle jeg brukt 4pk?

Så skal man surre løk, hvitløk og spinat.

Smuldre oppi fetaost og knuste egg!

Knuste egg?

Jeg måtte spørre en venninne for jeg visste ikke helt hva det betydde.

Skulke jeg hardkoke dem og kutte de?

Jeg valgte å røre dem inn rå.

Og etterpå står det at du skal grovkutte blandingen.

?

Etter at du har blandet inn egg og smuldret ost, skal du da tømme alt ut av bollen og kutte det?

Er det rart jeg blir forvirret? Er det bare jeg som er teit her?

Nei, jeg grovkuttet ikke, jeg hadde deigen i form, tømte i fyllet og stekte.

Det ble godt.

Der fremme er Eggen Restaurant, på toppen av fjellet.

 

 

Vi hadde gondolen helt for oss selv.

 

 

Nå er klokka 16.00 og man ser at det fortsatt mørkner tidlig.

Neste gang vi skal opp, er det nok lysere og sol.

Neste helg kan det være solen har kommet tilbake her hjemme også.

Litt skuffet ble vi over at de ikke hadde den berømmelige kanelsnurren, så vi drakk en kopp kaffe og dro ned igjen.

Da kom jeg på at jeg skulle se om noen hadde Toogoodtogo, vi kunne hente, før vi dro hjem.

Hvelvet som nå har flyttet til Øransenteret, hadde toogoodtogo om 45 min.

Jeg bestilte, vi dro dit og sannelig, der møtte vi venner vi ikke har snakket med på lenge, så da ble det kaffe der også.

Kjempekoselig.

 

Kr 39,- Vi tok kaffematen til kvelds.

Varmet chiabattaen litt i airfryeren. Nydelig.

Men vi klarte ikke spise alt dette, jeg delte i to og enda har jeg igjen svele og sjokoladehorn og en donut.

Har du prøvd Toogoodtogo?

Jeg synes det er litt morsomt.

Nå må jeg i gang med brødbaking.

Det blir en rolig lesedag her i heimen.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg