Dette er da helt ukomplisert, det må du skjønne Mariann

 

Ukomplisert er et ord jeg har begynt å bruke i forhold til egen frykt.

Det skjer noe med meg når jeg bruker det.

Jeg slipper ned skuldrene og roen siger inn.

Det jeg står overfor, virker lettere.

Jeg blir fylt med styrke og tro på at jeg greier.

 

Hver gang jeg har hatt perioder med dårlig form, må jeg sakte men sikkert, øke aktiviteten igjen.

Plutselig blir nemlig dørstokken så høy at jeg ikke kommer over.

Tankene spenner ben under meg.

I og for seg ganske så forståelig når man vet at man går fort tom, når man prøver på noe.

Nå er imidlertid formen bedre enn på lenge, så nå jeg snu dette igjen.

Det innebærer at jeg må dytte meg selv litt.

Det er farlig å sitte å si at man ikke greier, når man faktisk kan.

Begrensningene vil da vokse.

 

I dag skulle jeg i begravelse, en venninne skulle ta farvel med sin mor.

En eldre dame på 95 år, som har hatt et godt liv.

Først sa jeg til min venninne at jeg kommer nok ikke i kirken.

Jeg er så vant til å si nei, at det går nesten på autopilot.

Heldigvis skjønte jeg at nå kjære du, er på tide at du tar deg sammen her.

Du er bare litt kvisam, det er ingen grunn til at du ikke skal.

Det er da ordet kommer, dette er ukomplisert.

Du setter deg i bilen og kjører opp dit, kjør tidlig så har du kontroll.

Så det gjorde jeg og det var helt ukomplisert.

 

Det var fint å mestre.

På tur hjem, var jeg innom gullsmeden og kjøpte ei gave og jeg kjøpte meg lunsj, å ta med hjem.

Flink pike, Mariann.

Nå kan jeg lande på balkongen med god samvittighet.

I dag

 

Ps. Prøv det du også hvis det er noe du gruer deg til. Si inni deg at det er ukomplisert

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg