Det vi hadde sammen, var solid, godt og trygt

 

Ord fra den andre siden. Å skrive ord fra noen som har gått bort uten å vite noen ting, er ikke enkelt. Det er lettere når man får bekreftelser underveis, at man er på riktig vei. Men det jeg vil vite er, hvilken relasjon man har til vedkommende og når denne gikk bort. Dette for å ha litt holdepunkt før jeg begynner å skrive. Heldigvis stemte ordene ganske bra. Hvis du ønsker å få tatt ned ord fra noen, ta kontakt på facebook eller sms 9946 7178

 

Det vi hadde sammen, var solid, godt og trygt

Vi var sammensveiset

Vi behøvde ikke de store ordene

Ofte kunne vi bare være stille sammen

Noen ganger var det som om en av oss sa noe av en setning og den andre fullførte den

Jeg er ikke en mann som snakker så mye

Jeg har ikke alle de store, flotte ordene som noen strør rundt seg med

Jeg var rolig og sindig og måtte ha tid til å tenke hvis noe skulle bestemmes

Jeg var ikke så glad i raske beslutninger og store endringer

Jeg ville helst ha det akkurat som det var

Selv om vi ikke var helt like der, ble det likevel sjelden konflikter

Du kunne nok riste irritert på hodet og si noen ord i frustrasjon, men du visste at meg fikk du ikke endret

Jeg var bare den jeg var og jeg følte vi hadde det godt

 

Kanskje var det når det var tøffe tak at jeg skulle vært mer tilstede

Jeg lukket meg nok mye inne i meg selv når du hadde behov for å prate

Jeg er ikke noe god med sorg og smerte

Jeg har ikke ordene for de følelsene, da tiet jeg heller

Det hendte jeg gikk ut når jeg manglet ord

Det var som om følelsene satt fast inni meg

Det er nok også noe som var innlært fra barnsben av

Man skulle ikke fly rundt og grine eller snakke om ting, man skulle tie og fortsette som før

Jeg visste at det var ikke slik du ønsket det, men jeg greide ikke gjøre noe med det

Det satt som en propp inni meg og jeg stod fast i den

Det beklager jeg men jeg vet at du forstod

Du visste at jeg var ikke slik fordi jeg ønsket det

Du var tålmodig med meg, det var du virkelig

 

Vi hadde våre sorger vi måtte igjennom

Slik er nå engang livet for de fleste

Det var en periode hvor alt var så vondt at jeg visste ikke hvordan vi skulle greie å komme oss gjennom det

Men vi gjorde det, selv om det tok tid

Det var som om vi var endret etter det

Det var som om vi ble enda mer trygge sammen

Som om vi visste at bare vi stod sammen, så ville det gå bra

Men at det var tunge tak, ja det var det så sannelig

 

Du var alltid så glad i å ha det fint rundt deg

Du stullet og slelte og pyntet opp mens du nynnet for deg selv

Selv hadde jeg nok vansker med å se det

Om det var nye gardiner eller farger kommet i stuen, så gikk det meg hus forbi

Mye av det skapte du selv, du er jo svært kreativ når du tillater deg det

Kanskje er det noe jeg ønsker for deg at du skal bruke mer

Nå har du mulighet til det, så hvorfor ikke

Så kan jeg love deg å legge merke til det

Kanskje kan du tenke litt ekstra på meg da, så skal jeg prøve å gi meg til kjenne

Når du ser gardinene røre på seg uten at noen er der, da er det nok meg

 

Vi visste hvilken vei det bar men vi snakket egentlig ikke om det heller

Men vi visste at vi hadde ikke noe uforlikt

Det var en indre fred inni oss

Tryggheten i at det var oss to som hørte sammen

Jeg stryker deg over kinnet av og til, det vet jeg at du merker, for du tar hånda opp litt forundret

Jeg er takknemlig for det vi hadde sammen, det skal du vite

Jeg vet jeg skulle sagt det da, men det gjorde jeg ikke

Nå går du videre uten meg og du greier det fint

Du greier deg mye bedre enn du hadde trodd selv

Du har funnet en indre styrke og har mer tro på deg selv

Når du mestrer ting som jeg før gjorde, klapper jeg i hendene for deg

Jeg later som jeg ikke ser hvor frustrert du blir i det det står på og du ikke får til, men så blir det i orden og du blir stolt og fornøyd

Du er ikke noe glad i å spørre om hjelp men det vet du er bare tull

Husk du sa det til meg, når jeg hadde utfordringer, at jeg måtte be om hjelp

Nå er det din tur, så kom over den terskelen for du har mange å spørre som gjerne gir deg en hjelpende hånd

Prøv også å komme deg litt mer ut, vær litt mer sosial for det vil gjøre deg godt

Jeg vil gjerne takke deg for alle årene vi hadde sammen

Jeg er der når du tenker på meg, det vet jeg at du vet

Takk for alt du var for meg, i all evighet

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg