Det var en annen energi i luften i dag

 

Jeg var på en liten shoppingrunde i dag.

Vi må prøve å oppmuntre de som er på jobb for oss.

Vi som har mulighet til det.

Derfor skal jeg også bestille takeaway i dag.

En restaurant åpnet for det for å prøve å få inn litt inntekt.

Det er veldig få smittede her i kommunen heldigvis.

De opphevet også karantenen, så vi kan dra ut av kommunen igjen og folk kan komme inn.

Det er i vår kommune, husk å sjekke hvordan det er der du bor.

 

Men det var deilig å se at det var mer folk ute nå.

Det var flere biler og mer handel.

Det var en  optimisme i luften rett og slett.

Vi må være takknemlig, vi som har mulighet til det.

Vi må  fortsette å være forsiktig og overholde reglene til enhver tid.

Omtanke og omsorg er viktig denne tiden.

 

Vi fortsetter å sende healing ut i verden.

Vi holder jordkloden mellom hendene og sender gode tanker ut.

Vi visualiserer alt det normale

Jeg jubler over det normale

Vi lukker øynene, bruker tankens kraft og ser for oss alt vi gleder oss over.

Vi ser for oss at vi gjør alt vi til vanligvis gjør.

Og vi sender all vår kjærlighet og omsorg ut i verden, for det er så mange som lider akkurat nå.

 

Jeg har reagert sterkt denne uken på en video som sier at vi takker coronaviruset, for den gir oss et bedre liv.

Jeg synes det er direkte respektløst å lage en vakker video om hvor fint vi har det pga viruset, når så mange i verden er i et sant helvete.

Da gnir vi det ikke inn hos dem, at vi synes dette er fantastisk.

Vi sparker rett og slett ikke de som ligger nede.

Det gjør vi bare ikke.

Det er slett ikke fantastisk, det er en verdenskrise, der tusenvis dør og millioner kan miste livsgrunnlaget sitt.

Jeg deler ikke videoen her,  for jeg vil ikke se den igjen.

Jeg vil ikke bidra til at de som lager slike for å tjene penger, får noe av meg.

Husk at det meste du deler i disse dager, ligger det reklameinntekter bak.

Alle klemmer du sender videre i messenger kan inneholde spamming og virus, lagd fordi de blir delt i disse dager.

Del heller noen ord på din egen side.

Ja da ble det med også en liten moralpreken til slutt.

Men budskapet er, vær takknemlig alle dere som har det bra.

Sug til dere den optimismen dere klarer å få inn.

Det syntes jeg var deilig.

I dag

 

4 kommentarer
    1. Nei, det er absolutt ikke deilig. Det åpner imidlertid for refleksjon og ettertanke. Hva er det som virkelig er viktig i livet? Jeg håper vi generelt blir litt snillere med hverandre, både på sosiale medier og ellers. At vi setter mer pris på alle godene vi har.🌷

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg